Kamere stižu i na državne ceste, osim prekršaja snimat će još nešto

Foto: Nikola Čutuk/PIXSELL

SLJEDEĆE godine nove kamere za nadzor brzine stižu i na državne ceste. Služit će za nadzor prometa, a svi podaci prikupljat će se u Središnjem centru za upravljanje prometom u Karlovcu koji je trenutno u izgradnji, javlja HRT.

Za izgradnju centra izdvojeno je šest i pol milijuna kuna. Više od 40 kamera bit će postavljeno na državnim cestama u sljedećoj godini.

Nove kamere omogućit će nadzor prometa 24 sata dnevno iz jedne aplikacije, a pritom će bilježiti i registarske oznake. Građani će preko aplikacije u bilo kojem trenutku imati pristup informacijama o stanju na cestama i o vremenskim uvjetima, kako bi lakše planirali putovanje.

"Ako netko želi prijeći granični prijelaz u Kostajnici, imat će sliku je li u tom trenutku kolona na tom graničnom prijelazu te može li koristiti neki alternativni granični prijelaz. Ili će primjerice vidjeti je li nekakva kolona na raskrižju u Varaždinu", rekao je za HRT Slaviša Babić iz Hrvatskih cesta.

Neće služiti kažnjavanju vozača

U HC-u objašnjavaju da će se, ovisno o vrsti kamera koje će se postaviti, osim klasičnog videonadzora moći očitavati i registarske oznake, prepoznavati incidentne situacije na cesti poput rasutog tereta ili prometne nesreće te detektirati i prolazak vozila kroz crveno svjetlo te brzina kretanja vozila. 

Iako će nove kamere bilježiti i prolazak kroz crveno svjetlo i neprilagođenu brzinu, neće služiti kažnjavanju vozača.

"Kamere neće biti iskorištene niti 10 posto u usporedbi s onim što bi moglo", objašnjava prometni stručnjak Željko Marušić.

Testna faza rada očekuje se u listopadu sljedeće godine, a do 2025. kamere će biti postavljene na 300 lokacija diljem Hrvatske.

Podsjetimo, kamere će se na autoceste postavljati u sklopu velikog projekta uvođenja nadzora brzine na autoceste kojima upravlja HAC.

Dosad su brzinu kontrolirati tek presretači te povremeno policijske Multanove na nadvožnjacima, no uskoro bi se sve to trebalo promijeniti. Primjena novog sustava nadzora brzine na hrvatskim autocestama je planirana u sljedećoj godini, a Hrvatske autoceste namjeravaju projekt prijaviti i za EU sufinanciranje. 

Otkrivaju kako će se nadzor brzine vršiti na čak tri načina. 

Tri načina mjerenja brzine

Prvi je način postavljanje fiksnih kamera na specifičnim lokacijama na autocestama, prvenstveno na ulazima u tunele, na mostovima ili vijaduktima. Kako se vozači ne drže ograničenja koja su na takvim mjestima u pravilu znatno manja od inače dozvoljenih 130 km/h, te će kamere mjeriti brzinu radarskom ili laserskom tehnologijom. 

Drugi je način mjerenje brzine na određenoj dionici autoceste. To zapravo znači da će kamere biti postavljene na početku i na kraju određene dionice i mjerit će se prosječna brzina kojom je vozilo prošlo tu dionicu.

Treći način nadzora brzine vršit će se na mjestima na kojima se privremeno obavljaju radovi. To bi trebalo značiti da će postojati prenosive kamere koje će se postavljati na tim mjestima i mjeriti brzinu radarski ili laserski.

Iz HAC-a kažu da će na mjerenje brzine vozače upozoravati novi prometni znakovi. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.