ZRAKOPLOV izraelske nacionalne kompanije El Al i zrakoplov francuskog Air Francea u ponedjeljak su se umalo sudarili iznad Beograda. Boeing 777 izraelske kompanije prevozio je 120 putnika iz Tel Aviva za New York.
Katarina Andrić Milosavljević iz Uprave za civilno zrakoplovstvo izjavila je kako je došlo do incidenta u srpskom zračnom prostoru.
"U Upravu za civilno zrakoplovstvo stigao je izvještaj Kontrole leta da su dva zrakoplova vertikalno bila na udaljenosti manjoj od 1.000 fita. Inspektori će preslušati trake na kojima su snimljeni razgovori između posade aviona i Kontrole leta i utvrditi kako je došlo do incidenta", rekla je Andrić-Milosavljević.
Srpski kontrolori leta odgovorni za incident?
Uzbuna o bliskom susretu i mogućnosti sudara oglasio se u pilotskoj kabini izraelskog zrakoplova. Kapetan zrakoplova brzo je reagirao i izbjegao je sudar. "Pilot je reagirao prema propisima za ovakvu vrstu situacije. Putnici, posada i zrakoplov nisu bili u opasnosti. Naša kompanija ima reputaciju po pitanju sigurnosti i za nas nema kompromisa", kazao je zamjenik avio kompanije.
Prema prvim informacijama srpski kontrolori leta napravili su pogrešku i francuskom zrakoplovu javili da leti rutom koju je već koristio izraelski avion. Iz Srbije su navodno preuzeli odgovornost i izjavili da će provesti detaljnu istragu.
Izraelska avio kompanija čestitala je svom pilotu na odličnom snalaženju u ovoj situaciji. Iz Uprave tvrde da se još "ne može reći tko je kriv". "U svakom avionu postoji uređaj TIKAS koji se aktivira kada se avioni nađu na udaljenosti manjoj od 1.000 stopa i on se aktivirao u avionu kompanije El Al. Postoji mnogo razloga zbog čega se to događa. To se može dogoditi i zbog greške na uređaju, greške pilota, vremena. Prema pravilu, Agencija za kontrolu leta mora podnijeti izvještaj zrakoplovnim vlastima, što su i uradili, navode u Upravi, a prenosi Blic.