HŽ INFRASTRUKTURA potpisala je dva ugovora s Europskom izvršnom agencijom za klimu, infrastrukturu i okoliš (CINEA), ukupno vrijedna gotovo 295 milijuna eura.
Navedenim ugovorima će osigurati bespovratna sredstava za financiranje radova na dijelu projekta unapređenja i izgradnje dvokolosiječne pruge na dionicama željezničke pruge na potezu Dugo Selo – Novska te za financiranje izrade idejnog projekta za novu dvokolosiječnu željezničku prugu na dionici Skradnik – Krasica – Tijani.
Kako je u petak priopćeno iz HŽ Infrastrukture, bespovratna sredstva osigurana su iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF). Ugovor za prvi projekt odnosi se na financiranje radova na građevinskome i elektroenergetskome željezničkom infrastrukturnom podsustavu na dionicama Ivanić-Grad – Popovača i Popovača – Kutina.
Projekt podijeljen na četiri dionice
Ukupna procijenjena vrijednost prihvatljivih troškova iznosi 289 milijuna eura, od čega je iz CEF-a osigurano 85 posto sredstava, odnosno 246 milijuna eura. Preostalih 15 posto iznosa financira se iz državnog proračuna.
Ti radovi na dionicama Ivanić-Grad – Popovača i Popovača – Kutina dio su projekta "Unaprjeđenje, obnova, izgradnja drugog kolosijeka te izgradnja nove dvokolosiječne pruge na dionicama željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Novska", čija je ukupna vrijednost procijenjena na 670 milijuna eura.
Kako ističu u priopćenju, projekt je podijeljen na četiri dionice: Dugo Selo – Ivanić-Grad, Ivanić-Grad – Popovača, Popovača – Kutina i Kutina – Novska, a u sklopu rekonstrukcije postojećega i izgradnje drugoga kolosijeka modernizirat će se i elektroenergetski te prometno-upravljački i signalno-sigurnosni željeznički podsustavi.
Pruga će biti projektirana za brzinu do 160 km/h
Drugi ugovor je ukupne vrijednosti prihvatljivih troškova za izradu idejnog projekta s ishođenjem lokacijskih dozvola za novu dvokolosiječnu željezničku prugu na dionici Skradnik – Krasica – Tijani od 5.8 milijuna eura, od čega se 85 posto ili 4.9 milijuna eura financira iz CEF-a, a preostalih 15 posto iz državnog proračuna.
Nova dionica dvokolosiječne elektrificirane željezničke pruge duljine 72 kilometra bit će projektirana za brzinu do 160 km/h.
Projektom su također obuhvaćeni izgradnja spojnih pruga s postojećom željezničkom mrežom te izgradnja svih novih željezničkih objekata: tunela, vijadukata, mostova, kolodvora, zidova za zaštitu od buke i vjetra te podvožnjaka i nadvožnjaka za postojeću cestovnu mrežu, zaključuju iz HŽ Infrastrukture.