Screenshot: NY Times
HRVATSKA se opet našla u središtu medijske pozornosti. Ovoga puta na stranicama uglednoga The New York Timesa koji je napravio analizu tko se sve koristi imenom zloglasnoga Adolfa Hitlera u cilju bolje prodaje svojih prizvoda.
Ime i slika nacističkog vođe svojom kontroverznošću očito privlači kupce širom svijeta, od Belgije do Tajvana pa su tako snalažljivi poduzetnici prodavali šampone, pržene krumpiriće, traperice, grijalice i još mnoge stvari.
Na zloglasnoj se listi našla i Hrvatska zbog paketića šećera koji su se uz kavu i čaj posluživali 2007. gostima jednog gospićkog kafića s Hitlerovim likom i prigodnom bizarnom šalom koja je bila otisnuta na vrećicama:
„Hitler reče Židovima: Pustit ću vam ploču!
Židovi: Koju?
Hitler: Betonsku!!!“
Iz centra Simona Wiesenthala ubrzo su zatražili povlačenje spornih vrećica. Vlasnica tvornice Pinki iz Požege Anita Ivanešić proizvodila je i distribuirala te vrećice. Pokrenuta je i policijska istraga, a županijsko državno odvjetništvo u Požegi osumnjičilo je Ivanešić da je počinila kazneno djelo rasne diskriminacije stavljanjem u promet spornih vrećica šećera. Kako je sve završilo, od prozvane direktorice nismo uspjeli saznati.
Danas, devet godina poslije Anita Ivanešić je za Index izjavila da ništa ne želi komentirati jer je na godišnjem odmoru i ne želi se ničega sjećati. No, Hrvatske se sjetio The New York Times i opet nas stavio na crnu listu veličanja Adolfa Hitlera.