BIANCA MATKOVIĆ, odnosno njena tvrtka Media front, u veljači je dobila posao vođenja kampanje Misli na druge - cijepi se, na društvenim mrežama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, za 235.000 kuna s PDV-om. O tome se pisalo naširoko jer je Matković bila ministrica u vrijeme vladavine Ive Sanadera, a i članica je HDZ-a baš kao i šef HZJZ-a Krunoslav Capak.
> Bianca Matković: Bio je natječaj i ja sam se javila. To nema veze s političkim vezama
Njena je ponuda na natječaju HZJZ-a početkom godine prikupila najviše bodova i potpisom Krunoslava Capaka sklopljen je posao.
Ponude je vrednovao i Goran Džidić iz Odsjeka za informiranje i mrežne stranice HZJZ-a. On je potpisao rečenice iz kojih se da zaključiti na temelju čega je Biancina ponuda proglašena najboljom. Odnosno što je obećala ispuniti. Spominju se tu dijeljenje iskustava običnih ljudi na društvenim mrežama HZJZ-a, priče celebrityja i uključivanje informativnih portala.
Koriste fotke vjenčanja iz Bjelorusije i studenata iz Ukrajine
Posjetili smo društvene mreže HZJZ-a. Najprije Facebook.
Mahom su tu videa i fotke koji su mogli biti napravljeni bilo gdje na planetu. Najčešće ćete vidjeti kompilacije snimki radosnih inozemnih umirovljenika. U samim statusima ispisane su poruke koje se čitatelju obraćaju s "ti" i koriste emotikone, pa nije jasno jesu li ovdje ciljana publika umirovljenici ili mladi.
Tu su i kuhari koji prevrću rezane tikvice na tavi, našli smo i vjenčanje obitelji iz Bjelorusije koje je fotograf prodao na Shutterstocku, a svaki se status objavljuje uz hashtagove #mislinadruge #cijepise i poruku "Prijavite se za cijepljenje 👉 https://cijepise.zdravlje.hr".
Od celebrityja su tu troje zaposlenika HRT-a i dva umirovljena sportaša
Od slavnih objavljene su fotke voditeljskog para iz Dobro jutro, Hrvatska koje su same prikupile 1400 lajkova, video glazbenika Ante Gele, koji također surađuje s HRT-om, te videa Zvonimira Bobana, Gorana Ivaniševića i Ivana Dodiga.
Tenisač Ivan Dodig ima 8 lajkova
Dodig kaže da se cijepio i poziva druge da učine isto. Ima osam lajkova u vrijeme pisanja ovog teksta. Preciznije, tri srca i pet lajkova.
Stariji ljudi koji voze bicikl i njišu se uz čaše vina imaju 4 lajka.
Naišli smo i na fotografiju iz Ukrajine, također skinutu s online fotoservisa, koja prikazuje nekoliko muškaraca kako gledaju nogomet. Objavljena je uz poruku "Za sigurno uživanje u sportskim prijenosima i druženju s prijateljima. Prijavite se za cijepljenje👍 👉https://cijepise.zdravlje.hr #mislinadruge #cijepise".
Dobila je 4 lajka, jedno srce i 3 smajlića. Ima i jedan komentar. Piše "perverzno".
Ima par stvarnih osoba, ali nema njihovih priča
Našli smo i nekoliko stvarnih osoba, ali od njihovih iskustava s cijepljenjem ni "i".
Uz ime i prezime gospođe iz Zagreba stoji rečenica: "Želim samo zagrliti unučad i ručati s djecom kao prije", a onda ide: "Prijavite se za cijepljenje👍👉https://cijepise.zdravlje.hr #mislinadruge #cijepise".
Zašto bi nas na cijepljenje trebalo potaknuti to da se cijepila osoba koju ni ne poznajemo i o kojoj ništa ne znamo, koja ne govori ni je li joj drago da se cijepila, ma bilo što? Ali i takav minijaturni trud pratitelji su nagradili s velikih 120 lajkova, što je presedan za stranicu HZJZ-a zadnjih mjeseci. Ali da budemo precizni, u tih 120 lajkova bar pola je onih koji se smiju ili ljute.
Skupi se po stotinjak komentara, ali samo antivaksera koji kažu da se od cjepiva umire
Ispod se javljaju antivakseri, ima 135 njihovih komentara. Pišu "puno se njih cijepe zbog škrtosti da ne plaćaju testiranje", zatim "umire se od cjepiva to se ne priča hvala", zatim "oli su i tebi kuvertu", onda "Zločinci, na to igrate.. žurite se da obavite plan prije završetka suđenja znate li uopće u čijoj ste službi?" i slično. Zavod nazivaju šugavom sektom i sotonistima.
Ljudi pišu svakojake grozote, neistine, besmislice i nitko to ne briše. Pa kad vidite njih 135 i ovu jednu baku suznih očiju koja kaže da se cijepila, lako vam je donijeti odluku.
Inače, objave vezane za kampanju na Facebooku HZJZ-a skupe po desetak lajkova i vrlo malo komentara. Sama Facebook stranica HZJZ-a ima oko 10.000 lajkova, što i nije baš puno u vrijeme zdravstvene krize i činjenice da je zadnjih godinu i pol praktički najpoznatiji Zavod u državi.
Na prijavi za posao obećavala priče celebrityja i običnih ljudi te uključivanje portala
Da se vratimo na obećanja na temelju kojih je tvrtka Biance Matković dobila ovaj posao.
Za relevantnost predloženih ideja dodijeljeno joj je maksimalnih 20 bodova. Za "Originalnost kreativne ideje" dobila je 8 od 10 bodova, uz ovo objašnjenje:
"Ideje su kreativne i obuhvaćaju široku populaciju, posebno one najugroženije skupine. Ljudske priče tj. dijeljenje iskustava 'običnih' ljudi te uključivanje celebrityja su dobre ideje. Potrebno je reducirati frekventnost objava", napisao je u uvodu spomenuti Goran Džidić iz Odsjeka za informiranje i mrežne stranice HZJZ-a.
U trećoj kategoriji, Originalnost komunikacijskih poruka, firma Biance Matković dobila je maksimalnih 10 bodova.
"Poruke su jasne, jednostavne, lako pamtljive. Ciljane skupine su dobro pogođene. Fokus je na povratku na 'stari' način života, što smatram efikasnim rješenjem. Kampanja je širokog opsega i uključuje sve komunikacijske kanale kojima se HZJZ služi. Pozitivna stvar je uključivanje stručnjaka za Google Analytics te uključivanje informativnih portala u kampanju. Dodjeljujem maksimalnih 10 bodova", potpisao je Džidić.
Bianca Matković: Ja samo vizuale radim...
Kontaktirali smo Biancu Matković da čujemo što ona misli o lošim rezultatima kampanje. Zanimalo nas je kojim se tu ona dijelom bavi.
Što je točno vaš dio posla u kampanji?
Priprema vizuala i grafičkog dizajna za društvene mreže.
Loš rezultat kampanje o kojem se zadnjih dana priča, on nema prevelike veze s vama?
Ovo ne.
Vi ste, dakle, samo za vizuale?
Da, priprema vizuala za društvene mreže. Dio posla koji ja radim ne podrazumijeva zakup medija ni bilo što takvo tako da za ovo nisam kriva.
"Ne znam tko radi cijelu kampanju"
Bianci Matković kazali smo da se ovih dana neprekidno priča o problemu slabog odaziva, da ljudi kažu kako kampanja nije dobra. Pitali smo zna li onda tko radi kampanju ako ne ona.
"Ne znam tko radi cijelu kampanju", odgovorila je vlasnica tvrtke Media front na čijem ugovoru s HZJZ-om zadebljanim slovima piše "Vođenje kampanje 'Misli na druge-Cijepi se' na društvenim mrežama HZJZ".
Matković nastavlja objašnjavati što je bilo dio posla njene tvrtke.
"Mi smo dobili gotove vizuale kao onaj logo 'Misli na druge' i to je to. To je bio dio ranije postavljene nacionalne kampanje, naša je bila samo komunikacija preko društvenih mreža u smislu priprema vizuala, da to pripremamo u skladu s epidemiološkom strukom.
Slike i videa koji su na Fejsu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, taj dio je naš, kampanja 'Želimo staro normalno'. Ali sa zakupom medija ja nemam veze jer, iskreno, za 180.000 kuna, šest mjeseci, pitajte bilo koje firme koliko bi zakup medija koštao", poručila je Matković.
Ugovor za vođenje društvenih mreža HZJZ-a vezano za kampanju o cijepljenju sklopljen je 15. veljače. Recimo da je Facebook stranicu preuzela 1. ožujka. Od tad pa do 29. lipnja, kad nastaje ovaj tekst, svi statusi vezani za cijepljenje na stranici HZJZ-a imaju ukupno 7934 lajka. Toliko ih je skupljeno u praktički četiri mjeseca. Za 180 tisuća kuna bez PDV-a.