Frljićeva nova predstava u Kölnu: "Ovo je frontalni napad na Katoličku crkvu"

Foto: JU Schauspiel Köln

KAZALIŠNI redatelj i bivši intendant riječkog HNK Oliver Frljić već nekoliko godina ne radi u Hrvatskoj, ali je zato vrlo tražen u Njemačkoj. 

Nedavno je u Kölnu održana premijera njegove nove predstave pod nazivom Das Himmelreich wollen wir schon selbst finden (Želimo sami pronaći Kraljevstvo nebesko). Riječ je o predstavi koja tematizira izgradnju glasovite katedrale u Kölnu, što Frljić koristi, kako pišu njemački mediji, za frontalni napad na Katoličku crkvu.

Predstava o izgradnji katedrale u Kölnu

Premijera je održana 17. prosinca u kazalištu Schauspiel Köln. Predstava traje sat i 45 minuta, dramaturgiju potpisuje Sarah Lorenz, a režiju Frljić.

"Večer je kompilacija povijesnih citata. Vidimo na pozornici kako se siromašni na vagonima odnose kao leševi umrli od kuge, dok biskupi u svjetlucavoj odjeći u vrijeme velike kuge proglašavaju prve velike pogrome nad Židovima", piše Die Tageszeitung u svojoj pozitivnoj kritici predstave.

Ističu da je Frljić uvijek znao "patnju i strahote predstaviti u bombastičnim prizorima" te da je ova predstava "grandiozna kritika Katoličke crkve".

Kritičar ovog lista je naročito impresioniran zadnjim dijelom predstave, kada na pozornicu izlazi Karl Hauke, čovjek kojega je u stvarnosti zlostavljao svećenik i tako mu uništio život.

"Hauke sve to priča tako pametno i povučeno, sa snažnim asocijacijama i zgusnuto, da je snaga njegovih riječi sve više uznemirujuća i razvija se u glavi svakog gledatelja. Tišina je opipljiva i pokazuje što kazalište također može biti: izravan, kolektivni prostor za empatiju", zaključuje Die Tageszeitung.

SZ: Božićno vrijeme je dobro za frontalni napad na Crkvu

Süddeutsche Zeitung (SZ) piše da je "božićno vrijeme dobro za frontalni napad na Katoličku crkvu", jer je "Isusovo rođenje i početak priče o Crkvinom nasilju i ugnjetavanju".

SZ konstatira da je Frljićeva predstava poput "groznice i noćne more", ali i da je blaža od nekih njegovih prethodnih radova.

"Višestoljetnu povijest gradnje katedrale Frljić uzima kao povod za reviju katoličkih zločina, katkad morbidnu, katkad podrugljivu. U zlato maskirani biskupi plešu između kostiju i lubanja", piše SZ.

U svakom slučaju, Frljićeva nova predstava je dobila većinom pozitivne kritike u Njemačkoj. Nisu zabilježeni nikakvi prosvjedi protiv nje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.