Energetičar Grozdanić: Dizel i benzinska goriva treba maknuti s našeg tržišta

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

ENERGETSKI analitičar Igor Grozdanić za N1  je govorio o globalnoj energetskoj krizi, a osvrnuo se i na klimatski skup COP27. Kaže da se iz konferencije u konferenciju apelira i tvrdi da smo na granicama izdržljivosti, a da se operativno ne čini puno.

"Postoje tri vrste zelene politike. Sve je krenulo iz SAD-a, SAD je svijet za sebe i 90-ih su se tu vodile ozbiljne zelene politike. Onda je tu Europa, prije svega Njemačka, i sad imamo kvazizelene politike u Kini, koje nisu prave zelene politike, ali imaju svoj tempo. Oni imaju svoju politiku i kažu ‘mi ćemo po svom ili nikako’ i stvarno tako rade. Europu i SAD koriste da bildaju svoje tehnološke firme, 60% elektroenergetske opreme Europe proizvodi se u Kini i Aziji", kazao je Grozdanić.

On smatra da je ključno ubrzati zelenu tranziciju, za što vjeruje da će nam pomoći da savladamo energetske šokove, posebno one vezane za naftu i plin. "Kad obnovljivi izvori izdominiraju fosilna goriva, maknut ćemo fokus s cijena i imat ćemo koliko-toliko stabilne cijene, prije svega u električnoj energiji", smatra Grozdanić.

Oscilacije u cijenama goriva

Komentirao je i oscilacije u cijenama goriva, navodeći da bi se cijene mogle mijenjati još nekoliko mjeseci te da bi možda mogle prijeći i 15 kuna.

"Nije to nešto značajno u ovom trenutku. Porast cijena je krenuo s OPEC-ovim upozorenjima, smanjenjem proizvodnje i otvoreno su rekli da će povisiti cijene sirove nafte. Zatim su došli štrajkovi u francuskim rafinerijama, zatim je Švicarska upozorila građane i poduzetništvo da se malo maknu s prirodnog plina i krenu prema loživom ulju, što je jako loše. Ove promjene cijena će ići barem tri do četiri mjeseca i tu će se cijene gibati između 13 i 15 kuna, a možda će i prijeći 15-16 kuna", rekao je Grozdanić.

Govorio je o plavom dizelu, navodeći da ga treba maknuti s tržišta. Smatra da plavi dizel treba otići u povijest, za što kaže da treba imati konkretan plan. "Treba imati konkretan plan, prvo kako maknuti plavi dizel, a onda poboljšati dizel i na kraju dizel i benzinska goriva treba maknuti s našeg tržišta", kazao je.

Dodao je da naftne derivate treba pomalo micati s tržišta u Hrvatskoj. Osvrnuo se i na Inu i remont riječke rafinerije. "Ja vjerujem u Inu i ona je vrlo važna u Hrvatskoj. Nadam se da će rafinerija proraditi u travnju", kazao je Grozdanić. Dodao je i da je dobro što imamo HEP u ovoj situaciji, za koji smatra da je temelj cijelog gospodarstva Republike Hrvatske.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.