Pustinjska željeznica mijenja Egipat: 41 novi brzi vlak za povezivanje većih gradova

Foto: Siemens Mobility

Egipat se priprema za prometnu revoluciju uvođenjem brzih vlakova koji će uskoro juriti pustinjskim krajolikom. Tvrtka Siemens Mobility nedavno je predstavila novu generaciju vlakova Velaro, dizajniranih za egipatsku klimu, koji će dosezati brzine do 250 kilometara na sat i povezivati ključne gradove diljem zemlje, piše CNN.

Pustinjski vlakovi za 90% stanovništva

Nova verzija Siemensovog vlaka Velaro, popularno nazvanog "pustinjski vrag", javno je predstavljena 9. studenog na sajmu TransMEA 2025 u Novom Kairu. Ukupno 41 takav vlak bit će okosnica nove nacionalne mreže brzih željeznica duge 2000 kilometara. Projekt, najavljen još 2018. godine, razvija se u partnerstvu s tvrtkama Arab Contractors i Orascom Construction.

Mreža će se sastojati od tri linije koje će povezivati glavne egipatske gradove, čime će brza željeznica postati dostupna za gotovo 90% stanovništva. Prema najavama iz Siemensa, vrijeme putovanja skratit će se za čak 50%.

Vlakovi se dizajniraju i grade u Njemačkoj, a posebno su optimizirani za surovu pustinjsku klimu s naprednim sustavima filtracije i hlađenja za borbu protiv pijeska, vrućine i prašine.

"Sueski kanal na tračnicama"

Istog dana kada je predstavljen Velaro, svoj je prvi put odradio i Siemensov regionalni vlak Desiro High-Capacity, koji postiže maksimalnu brzinu od 160 km/h. Probna vožnja održana je u blizini nove suhe luke zapadno od Kaira. Ta luka, s kapacitetom od 260.000 kontejnera i pet željezničkih linija, ključni je dio takozvane Zelene linije.

Riječ je o mreži dugoj 660 kilometara, prozvanoj "Sueski kanal na tračnicama", koja će povezivati Crveno i Sredozemno more. Linija će se protezati od Ain Sokhne na jugu do Kaira, Aleksandrije i Marsa Matrouha na sjevernoj obali. Očekuje se da će nova mreža povećati egipatski teretni kapacitet za čak 46%.

Modernizacija koja će redefinirati putovanja

Egipatski potpredsjednik vlade i ministar prometa, general-pukovnik Kamel El-Wazir, opisao je prvu vožnju Desira kao "ključni trenutak u egipatskoj strategiji modernizacije prometa. "Ovaj projekt brzih vlakova pomoći će redefinirati iskustvo putnika, smanjiti vrijeme putovanja i poboljšati povezanost između gradova," dodao je.

Afrika u utrci brzih željeznica

Iako je egipatski projekt monumentalan, nije prvi takve vrste na kontinentu. Maroko je još 2018. godine otvorio prvu afričku brzu liniju koja povezuje Tanger i Casablancu brzinama do 320 km/h.

I druge zemlje imaju velike planove. Nigerija radi na projektu mreže brzih željeznica vrijednom 60 milijardi dolara, a dugoročne ambicije ima i Afrička unija. Njezin vodeći projekt, Afrička integrirana mreža brzih željeznica, dio je Agende 2063.

Ako se uspješno provede, Afrička unija vjeruje da bi brze željeznice mogle smanjiti troškove prijevoza za 40% i potaknuti unutar-afričku trgovinu s trenutnih 15% na više od 50% u idućim desetljećima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.