Potpuni prekid rada drugog najvećeg australskog operatera mobilne telefonije Optusa paralizirao je u srijedu telefonske i internetske veze više od 10 milijuna ljudi.
Od ranih jutarnjih sati korisnici diljem zemlje nisu mogli telefonirati ni pristupiti internetu, javljaju australski mediji.
Prema izvješću televizijske kuće 9News, ovo je najveći prekid telekomunikacija u povijesti zemlje. U priopćenju koje je tvrtka objavila u podne po lokalnom vremenu bilo je rečeno da će vjerojatno trebati sati da se mreža ponovno uspostavi.
"Ovo je vrlo neuobičajena pojava"
"Ovo je vrlo neuobičajena pojava i čim shvatimo što se točno dogodilo, javit ćemo detalje", rekla je izvršna direktorica Optusa Kelly Bayer Rosmarin za radiopostaju 2GB u Sydneyju.
Nije jasno što je uzrokovalo pad sustava, ali vlasti su isključile kibernetički napad.
Internet, mobilne usluge i veze s nekim državnim odjelima bile su prekinute, uključujući telefonske veze s bolnicama i hitnim službama.
Na svojoj web stranici Optus je savjetovao korisnicima koji trebaju zvati hitne službe da pronađu člana obitelji ili susjeda na drugoj mreži koji bi im mogao pomoći.
Prekid usluga je izazvao kaos u mrežama javnog prijevoza u nekim gradovima i kvar sustava mobilnog plaćanja.
Optus je drugi najveći pružatelj telekomunikacijskih usluga u Australiji nakon Telstre. Prošle godine tvrtka je dospjela na naslovnice kada su hakeri ukrali osjetljive podatke milijuna Australaca.
Optus je kasnije u srijedu priopćio da su usluge ponovno uspostavljene, javlja Reuters.