Foto: Facebook/Uber.com
Uz osnovne informacije da će Hrvatima biti dostupna UberX usluga s licenciranim vozačima, početnom cijenom od 8 kuna za početak vožnje i 4 kune po kilometru, Mashable ne skriva čuđenje zbog odluke "najvrjednijeg svjetskog startupa" da se okuša na hrvatskom tržištu citirajući "zloglasno problematičnu" birokraciju i očekivani otpor naših tradicionalnih taksista.
Navedeno je potkrijepljeno izjavom Joze Kovačevića iz Radio Taxi Zagreba koji je u travnju obećao da će se "svim silama boriti" protiv Ubera.
"Tiha i marljiva" priprema
Mashable ocjenjuje da je Uber izbjegao dobar dio prijepora koji dolaze zajedno s njegovim uslugama jer je prodor na hrvatsko tržište odradio "tiho i marljivo" pazeći da on bude u skladu s lokalnim zakonodavstvom, zbog čega je i izostala UberPop usluga koja omogućuje manje-više svim vozačima da rade za Uber i koja bi vjerojatno bila proglašena nezakonitom. S druge strane, UberX predstavlja "poštenu igru" na koju se tvrtak odlučila u bliskoj suradnji s gradskim vlastima u Zagrebu, Ministarstvom financija i Ministarstvom prometa.
No, usluga bi svejedno mogao naići na probleme, što je u razgovoru za Mashable potvrdio i Saša Cvetojević, naš poduzetnik koji je bio "nulti" putnik Ubera i služi kao njegov veleposlanik u Hrvatskoj.
"Trn u oku" mnogih
"Uber je nadrastao jednostavan prijevoz putnika iz točke A prema točki B. Biti protiv današnjeg Ubera znači biti protiv novih poslovnih modela i za zadržavanje statusa quo," rekao je Cvetojević. "Zato je Uber trn u oku svakoga tko želi zadržati postojeće, često izlišne poslovne modele." Cvetojević je također dao naznaka da će medijski praćenje Ubera u Hrvatskoj biti "prigušenije od očekivanog" iz straha vozača Ubera od lokalnih taksista. "Ja nisam siguran hoće li (prva vožnja) biti na televiziji," rekao je.
Mashable na kraju izvješća ocjenjuje da je dolazak Ubera u hrvatsku važan korak za čitavu regiju u kojoj mnogi gradovi ne čekaju samo na njegove usluge, već i na liberalizaciju taksi tržišta u generalnom smislu.
"Ja sam uvjeren da će korisnici, kad vide da Uber može djelovati u tragično prekomjerno reguliranim zemljama poput Hrvatske, zatražiti njegove usluge i u svojim zemljama," rekao je Cvetojević.