"TRAŽIT ću radno mjesto koje zaslužujem. Ako me u ponedjeljak 26. lipnja 2006. ne imenuju za člana uprave RVR-a (tvrtka Redarstvo, Vatrogastvo i Rasadnik koja je do privatizacije 2007. bila dio Hrvatskih željeznica), pristajem i na mjesto menadžera sigurnosti u HŽ-u, zbog ‘sposobnosti Uprave’ da ispuni dano obećanje, tražit ću od Središnjeg odbora stranke i premijera da me predlože za člana Uprave Holdinga koji je Vlada osnovala i ovih dana imenuje sedam članova Uprave... Znam da ste Vi oba puta posredovali u rješavanju ove agonije, ali očito Vas ne uvažavaju. Još od ranog djetinjstva Vi ste bili moj uzor i uvijek sam nastojao upiti što više vašeg znanja, kopirao sam Vaše držanje i komunikaciju s ljudima i maštao da jednoga dana poput Vas odem u veliku sredinu, završim studij, zaposlim se i uspijem u životu. U svemu sam uspio, ali ostao je sporan posao”, žali se u jednom od dva skandalozna pisma Ivan Medak, koji je sada na funkciji izvršnog direktora Poslova ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi.
Pisma su 2006. godine upućena HDZ-ovom potpredsjedniku, a danas predsjedniku Sabora "poštovanom barbi" Luki Bebiću, koji je odbio komentirati ima li utjecaj na zapošljavanje HŽ-u. Rekao on to ili porekao, činjenica je da Medak na svojoj poziciji u HŽ-u danas ubire gotovo zastupničku plaću od 15.500 kuna, a ima li to veze s tim što je Bebića podsjetio da je "prije mjesec dana kad smo se vidjeli u Pločama rekli ste mi da će se moj slučaj riješiti za koji dan...Uprava HŽ-a trebala me je imenovati 1. lipnja 2006. za člana Uprave RVR-a, ali to nije napravila jer je sadašnji direktor RVR-a Željko Mićo, SDP-ov kadar, preko sindikata hrvatskih željezničara zaprijetio da će napraviti pobunu", vjerojatno ne treba prejudicirati. U pismu čije je dijelove objavio Jutarnji list, Medak Bebiću zahvaljuje na svemu što je dosad učinio za njega.
Zapošljavanje Bebićevih zemljaka
List pretpostavlja da se radi o zapošljavanju po zavičajnom ključu, jer je Bebić rođen u Desnima koje su od Metkovića udaljene oko sedam kilometara, a osobe koje se spominju ili kao potrebiti, ili kao operativci pri zapošljavanju u javnom poduzeću su također iz doline Neretve i imaju veze s Lukom Ploče. Nakon afere pokušaja krađe tri milijuna eura u sklopu povrata duga HŽ-u, objavljeno je da je direktor Luke Ploče Ivan Pavlović veza između Luke Bebića i hitro po izbijanju afere smijenjenog predsjednika Uprave HŽ-a Davorina Kobaka. Bebić je bio član Nadzornog odbora Luke Ploče do 2000. godine. Da su Kobak, Pavlović i Medak bili u dobrim odnosima otprije te da ih veže ista osoba, Luka Bebić, može se zaključiti iz Medakova pisma:
"Kad smo završili razgovor, Kobak mi je rekao: ‘Vidiš kako je meni raditi s ovakvim ljudima, to su mafijaši koji su međusobno i financijski povezani‘", navodi Medak u pismu, a kasnije listu pojašnjava da je "mafijaš" zapravo već spomenuti Mićo. Medak u nastavku pisma piše "u više navrata Pavlović je urgirao za mene". Pavlović to poriče, a u izjavi Jutarnjem kaže da mu je "Bebić to mogao srediti i bez mene", a da je ovaj mogao napisati sve i svašta. Nesretni Medak nije niti mogao poreći da je poslao ova pisma Bebiću, ali tvrdi da su mu neki drugi ljudi sredili posao:
"Bebić me zaboravio"
"Otkud vam ta pisma? Da, tražio sam pomoć Luke Bebića. Obećao je da će mi srediti mjesto direktora tvrtke Redarstvo, Vatrogastvo i Rasadnik koja je nekad djelovala u sklopu Hrvatskih željeznica. To mi je čak rekao na sjednici HDZ-a, a na kraju ništa od toga. Sada sam direktor tvrtke za ekologiju i zaštitu u sklopu HŽ Infrastrukture, ali na tu sam funkciju došao preko nekih drugih ljudi. Jedan me poznanik prije dvije i pol godine nazvao i rekao da ima jedno prazno mjesto. Svi svašta obećaju, kažu da nema problema, a na kraju ništa. I Bebić je iz mojeg kraja pa me zaboravio", kaže Medak.
Predsjednik Sabora Luka Bebić, odnosno njegov kabinet, od 5. ožujka na ovamo ignoriraju upit novinara na ovu temu, a danas je i prije sastanka državnog vrha i predstavnika parlamentarnih stranaka odbio komentirati "nešto što nije pročitao". Martina Halužan iz Ministarstva prometa i veza kazala je da bi se trebalo utvrditi postoji li doista pismo o kojemu piše Jutarnji. Tek nakon toga će biti moguće komentirati, no unaprijed Ministarstvo i ministar Božidar Kalmeta poručuju da nemaju veze s imenovanjima poput Medakova.
Zanimljivo je i što među svim društvima Holdinga Hrvatskih željeznica jedino je HŽ Infrastruktura, čiji jedan odjel od 2006. godine vodi Ivan Medak, u 2007. godini zabilježila gubitak, a ostala su društva poslovala pozitivno. Jutarnji dodaje da je najveći dio prihoda HŽ Infrastrukture, koji je iznosio 1,1 milijardu kuna, došao iz državnog proračuna, i to 948,9 milijuna kuna. No rashodi Infrastrukture istodobno su iznosili 1,14 milijardi kuna pa je društvo poslovalo s gubitkom od 31 milijun kuna.
A.B.
Foto: Siniša Sunara (Cropix)