Čemu služe nacionalni ispiti? Šef NCVVO-a: Dobijemo realnu sliku učeničkih postignuća

Foto: PIXSELL/Davorin Visnjic, Matija Habljak

Vinko Filipović iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja na N1 televiziji govorio je o nacionalnim ispitima.

Filipović kaže da Hrvatska, za razliku od većine europskih zemalja, ima nacionalne ispite tek zadnje dvije godine.

“Temeljem nacionalnih ispita dobivamo realnu sliku učeničkih postignuća. Do sada smo mogli govoriti o tome je li neka škola bolja ili lošija temeljem impresije, a ne nekih racionalnih pokazatelja”, govori i dodaje kako su prošle godine nacionalni ispiti održani za sve učenike osmih razreda. Ove godine će na njih izaći i učenici četvrtih razreda.

“Uobičajeno je da se nacionalni ispiti provode na kraju jednog od obrazovnih ciklusa”, objašnjava Filipović zašto se ispiti provode na kraju četvrtog i na kraju osmog razreda.

"Za ozbiljnu promjenu obrazovnog sustava nužna je ozbiljna analiza"

“Da bi se išlo u bilo kakvu ozbiljnu promjenu obrazovnog sustava, nužno je napraviti ozbiljnu analizu. Dosad mi to nismo imali. Mijenjali su se kurikulumi a da tome nisu prethodile analize. Mi ćemo do kraja sljedeće godine imati temeljitu analizu nacionalnih ispita. Kad se obrazovna politika odluči da treba redefinirati, poboljšati kurikulume, imat ćete detaljnu analizu i svaka promjena će biti donošena na temelju racionalnih pokazatelja, a ne dojma”, kaže.

Kad se sumiraju svi podaci do sada, Filipović kaže kako oni pokazuju da se u osnovnim školama ne može reći da su učenici iz velikih sredina uspješniji u odnosu na one iz ruralnih.

Prema njegovim riječima, rezultati hrvatskih učenika su dobri. Učenici četvrtih razreda iz Hrvatske zauzeli su sedmo mjesto iz čitalačke pismenosti među učenicima iz 58 zemalja.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.