UZ PANDEMIJU covida-19 koja ne posustaje zračne luke širom svijeta razmišljaju o promjeni poslovanja koja će pružiti putnicima osjećaj sigurnosti i zaštite od bolesti.
Zbog smanjenog broja putnika, troškovi se smanjuju na svim područjima osim na tome.
"Bez obzira na to kako će novo normalno izgledati... sve više će se oslanjati na samouslugu", kaže upravitelj zračne luke Dallas-Forth Worth International Airport (DFW) Sean Donohue za Reuters.
Što s wc-ima?
Zračna luka u suradnji sa zrakoplovnom tvrtkom American Airlines, kojoj je sjedište u toj zračnoj luci, testira samouslužnu predaju prtljage te nove tehnologije u WC-ima koje isključuju fizički dodir s uređajima, od spremnika za sapune, preko pipa, do vodokotlića i spremnika za papire za brisanje ruku. Senzori na tim uređajima dojavljivat će i zaposlenicima kad ih treba nadopuniti.
"Najviše prigovora putnika prima se zbog korištenja WC-a", kaže Donohue.
Dallas isprobava tri tehnologije za predaju prtljage.Ta zračna luka jedna je od najprometnijih na svijetu dijelom i zahvaljujući tome što ju je American Airlines odabrao za glavno prometno čvorište.
Prošle je godine DFW uveo biometrijski sustav u kojemu lice putnika služi kao ukrcajna propusnica za zrakoplov za međunarodne letove, a sad razvija sličnu tehnologiju za dolazak putnika u suradnji s američkom pograničnom policijom i carinom.
Delta Air Lines otvorio je prvi biometrijski terminal u Atlanti 2018., a neke europske i azijske zračne luke također su počele koristiti tehnologije koje se temelje na prepoznavanju lica.
To je izazvalo zabrinutost zbog povrede privatnosti.
Zračna luka Dallas testira i nove tehnologije u području dezinfekcije uključujući ultraljubičasto zračenje koje uništava mikrobe prije nego što uđu u sustav klima-uređaja.
"Tehnologija je presudna jer može biti vrlo učinkovita", kaže Donohue, no dodaje da je važno i da putnici vide svojim očima što se događa jer to ulijeva povjerenje.
DFW je u razvoje novih tehnologija uložio milijune dolara.
Zračna luka bilježi rast prometa pa je 11. srpnja kroz nju prošlo 114.000 putnika, za razliku od travnja kad je imala prosječno oko deset tisuća putnika.
Dallas testira i tehnologiju mjerenja temperature zaposlenika koja ne uključuje ljude, no to još ne planira za putnike.
Michael Davies, koji vodi program novih tehnologija na London Business School, kaže da će upravo uvođenje novih tehnologija biti najveća promjena među svima koje danas prolaze zračne luke jer će putnici tražiti manje prostora i trošiti manje vremena na kupovinu i objede u zračnim lukama.