Iz Brodosplita su danas izvijestili da su i Inspekcija zaštite okoliša kao i inspekcija zaštite na radu Državnog inspektorata utvrdile da nema nikakvih prepreka za izvođenje radova uklanjanja pregradnih panela na brodu Moby Drea koji sadrže azbest, ali da se s time još nije krenulo.
U Brodosplitu su, kažu, poduzeli sve propisane stručne i zakonske mjere zaštite, od ovlaštenih mjerenja do provedbe zaštitnih protokola. "Radimo transparentno, u potpunosti u skladu sa Zakonom o zaštiti na radu te propisanim pravilnicima, i dobili smo službeno odobrenje za izvođenje radova", poručili su.
Naglasili su da su sve nadležne inspekcije provele nadzor na brodu i izdale službene nalaze. U priopćenju su upozorili da je Inspekcija zaštite okoliša Državnog inspektorata utvrdila da vlasnik broda nije proveo proceduru iz Uredbe (EZ) o pošiljkama otpada, koja regulira prekogranično kretanje opasnog otpada između država članica EU te naglasili da se "ne radi o propustu niti o zakonskoj obvezi Brodosplita" nego da je ta procedura isključivo odgovornost vlasnika broda, jednako kao i kod svakog kruzera ili broda koji želi dio otpada ostaviti ili zbrinuti u Republici Hrvatskoj.
Prema istoj proceduri, dodali su, potrebno je ishoditi dozvolu nadležnih tijela zemlje pošiljatelja i zemlje primatelja, a u praksi se u ovakvim slučajevima ta odobrenja izdaju u gotovo 100 posto slučajeva. "Uobičajeno je da takve postupke vodi agent vlasnika broda, to nije dio našeg ugovora niti naše odgovornosti, nego standardna procedura brodova koji namjeravaju predati dio otpada s broda u Hrvatskoj", napomenuli su te dodali da u ovom slučaju imaju i informaciju od CIAK-a da se otpad planira trajno zbrinuti u Njemačkoj.
Prema toj ruti, ista procedura uključuje ishođenje dozvola od nadležnih tijela Hrvatske, Slovenije, Austrije i Njemačke, čime se omogućuje zakonit provoz i trajno zbrinjavanje propisno upakiranog i osiguranog azbesta na krajnjoj destinaciji gdje se otpad trajno zbrinjava, naveli su.
Ovdje se, kako su istaknuli, ne radi o 350 tona otpada, već o približno 350 tona panela koji sadrže azbest, što je, kažu, uobičajeno za većinu brodova izgrađenih prije 2001. godine, uključujući i brodove koji i danas plove Jadranom. Predviđenim remontom ne skidaju se svi paneli već dio njih, dodali su.
Podsjetili su i da pri uplovljavanju broda "Moby Drea", prema svim zakonima i propisima EU i RH, nije postojala nikakva zapreka te je brod uredno dobio dozvolu za uplovljavanje i pristao u Brodosplit. Brodogradilište je, napomenuli su, zaduženo isključivo za izvođenje radova na brodu za koje ima potpuno odobrenje hrvatske Inspekcije zaštite na radu.
Izvijestili su i da se radovi na brodu odvijaju planiranom dinamikom. "Radovi skidanja azbestnih panela još nisu započeti, a javnost ćemo pravodobno obavještavati o svim daljnjim koracima, u skladu sa zakonom i stručnim procedurama", poručili su.
"Brodosplit nije, niti će ikada biti, tvrtka koja radi štetno ili protuzakonito. Naš rad temelji se na profesionalnosti, poštivanju propisa i zaštiti zdravlja ljudi i okoliša. Trenutačno dovršavamo tri ophodna broda i čekamo da Ministarstvo obrane nastavi suradnju na postojećim projektima, kao i da država izda potrebna jamstva za nove ugovorene gradnje", istaknuli su te podsjetili da su, na preporuku bivšeg ministra gospodarstva, pristali na veći angažman u segmentu remonta, iako je njihova osnovna djelatnost gradnja brodova.
"Građanima poručujemo, nikada nećemo provoditi radove koji bi ugrozili zdravlje ljudi ili okoliš. Imamo zakonsko pravo i obvezu obavljati zakonite poslove, osigurati opstanak brodogradilišta i radna mjesta naših zaposlenika. Naš cilj je jasan, graditi brodove i provoditi projekte koje smo ugovorili, a sada očekujemo od države da ispuni svoj dio obveza", poručili su.
Također, pozvali su Grad Split da "u interesu potpune transparentnosti i zaštite javnog interesa" formira neovisnu stručnu skupinu koja bi u svakom trenutku mogla provoditi nadzor nad svim radovima i procesima na brodu "Moby Drea".