POSLJEDNJI dan u ožujku ujedno je i krajnji rok do kada je Ministarstvo turizma na čelu s ministrom Damirom Bajsom trebalo Vladi predati prijedlog akcijskog plana za turizam. Danas bi tako predložene mjere trebale biti predane na usuglašavanje resornim ministarstvima i to prije svih Ministarstvu financija koje je zaduženo kao koordinator svih antirecesijskih mjera. Nakon toga predat će se Vladi, ali i javnoj kritici jer do sada nisu izašli konkretni detalji mjera.
Ismijane dosadašnje mjere
Dosadašnja mjera, neslavno je propala i bila je predmet poruge u javnosti jer je Vlada u sklopu antirecesijskih mjera predložila da škole organiziraju svoja putovanja unutar države te da ne putuju u inozemstvo.
Dopunske aktivnosti
Ovim, najnovijim mjerama trebale bi se razraditi dopunske aktivnosti za turističku promociju na stranim i domaćem tržištu te za povećanje konkurentnosti turističkog proizvoda.
Ministarstvo turizma za sada, kako smo rekli, ne izlazi s detaljima plana u javnost no ističe kako će mjere biti usmjerene u tri pravca i to; jačanje hrvatskog turističkog proizvoda, što podrazumijeva: smanjivanje fiskalnog opterećenja, smanjivanje neporeznih opterećenja te ostale mjere, marketinške i promocijske aktivnosti na stranome i domaćem tržištu te zaštitne i poticajne razvojne mjere.
Javna poslovna tajna?
U Ministarstvu turizma tvrde kako je Akcijski plan pripreman u suradnji s najistaknutijim predstavnicima turističke struke, koji imaju obvezu čuvanja poslovne tajne, kao i UNWTO (Svjetska turistička organizacija), kojoj je plan isto tako prezentiran, uz istu obvezu. Nejasno je zašto je sve proglašeno tajnom jer je Ministarstvo turizma više puta naglasilo kako su mjere u turizmu u skladu s istim mjerama koje su već donesene na inozemnim tržištima.
I.Ć.
Foto: Vjekoslav Skledar/Miroslav Martinić (Cropix)