Što čeka 3. Maj i Brodotrogir?

STEČAJ Kraljevice je pred vratima, a Brodosplit još čeka prve odluke novog vlasnika - samoborskog DIV-a. Uljanik će radnicima, a neizvjesna je sudbina 3. Maja i Brodotrogira. Vlada si je svojedobno dala 90 dana za odluku, prošlo je više od 60, a rješenje se ne nazire.

Vlada je jučer donijela odluku o financiranju procesa restrukturiranja škverova. Osigurano je 63 milijuna i 738 tisuća kuna za isplatu svih potraživanja radnika Kraljevice prije otvaranja stečaja. Za restrukturiranje Brodosplita, koji je preuzeo samoborski DIV, Vlada će isplatiti oko 60 milijuna kuna. Nakon što je odbijena ponuda Danka Končara, špekuliralo se kako će 3. Maj i Brodotrogir zajedno preuzeti Questus fondovi Borislava Škegre. Vlada je odredila rok odluke, a on glasi: 90 dana. S Markova trga još ni glasa, a radnici poručuju - treba nam posla.

Brodogradnju ne predstavlja samo pet najvećih brodogradilišta već sva društva koja sudjeluju u izgradnji broda. Brodograđevne tvrtke zapošljavaju oko 1500 proizvođača brodske opreme i kooperanata, a čiji se broj u zadnjih šest godina doslovno prepolovio. 2008. ove su tvrtke ostvarile ukupni prihod od oko 650 milijuna eura, od čega 20-ak posto samo za proizvodnju brodske opreme. Danas su ti podaci znatno skromniji, kaže radnik brodogradilišta Miroslav Kristić.

Iako službeno nije u gubitku, dug u 3.maju, kaže predsjednica Radničkog vijeća Nada Jelinić Starčević u zadnjih je 10-ak godina iznosio oko 2,5 milijarde kuna. Država je ostala dužna isplatiti i naknadu za pomorsko dobro i nekretnine u iznosu od 3,2 milijarde.

Za pojedine dijelove brodogradilišta posla ima do srpnja, a spremaju se i prva čekanja u sektoru obrade limova. Inače, posljednji je brod predan prije mjesec dana, a jedan je u fazi opremanja. Brodogradnja je strateška industrija Hrvatske po izvoznim rezultatima, mi tu važnost kao da ne osjećamo, kaže predsjednik sindikata, Željko Maričić.

A gdje je tu perspektiva za mlade? Kad je 2000. upisivao Fakultet brodogradnje bio je to jedini fakultet s pratećom industrijom, kaže mladi inženjer Nikola Mateša. A danas?

A kako će se završiti kompletna priča oko brodogradilišta, ostaje nam pričekati do 22. lipnja.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.