Foto: freeimages.com
Tradicionalno, u Europi, uredski segment predvodio je s brojem SLB transakcija u zadnje dvije godine, sačinjavajući čak 63% udio u ukupnom broju SLB transakcija, a slijedio ga je maloprodajni segment (25%), industrijski i logistički segmtent (12%) te hoteli. Međutim, izvještaj prognozira promjenu u trendu zbog povećane potražnje investitora za ulaganjima u industrijski i logistički sektor.
"SLB transakcije bile su najistaknutije u razdobljima financijske krize ili slabije industrijske aktivnosti, a trgovačka društva počinju uviđati niz konkurentskih prednosti takvih transakcija kao dio detaljne vlasničke strategije. Vrijednosti industrijskih i logističkih prostora značajno su se poboljšale, iako još nisu dosegnule pred-kriznu godinu. Spomenuti segment atraktivan je investitorima jer sadrži aprecijacijski potencijal na kapitalnu vrijednost, uslijed smanjenja yield-a i povećane potražnje", kaže Filip Vučagić, voditelj Valuation & Investment odjela u tvrtki Colliers International.
Unutar EU, Njemačka, Velika Britanija i Francuska dominiraju na listi najaktivnijih država sa preko 50% SLB-a na uredskom segmentu tržišta. Ovo nije iznenađujuće s obzirom da su upravo ta tržišta najlikvidnija investicijska tržišta Europe.
U posljednje dvije godine, najvećim dijelom SLB transakcije su provedne nad bankama (44%), potom telekomunikacijski segment i javni sektor, a slijede proizvodna i automobilska industrija. Industrijski i logistički segment sa 43% svih transakcija predvodi Velika Britanija, a slijede Francuska, Švedska i Finska. Trendovi u Hrvatskoj i dalje se vezani uz retail segment što potvrđuje i posljednja Agrokorova transakcija sa WP Carey-em u vrijednosti od €100 milijuna.
Sale and lease back ili povratni najam je jedan je od najmodernijih modela financiranja, a koristi se najčešće kod kod financiranja nekretnina.
Objekt leasinga je imovina primatelja leasinga, a on svoju imovinu privremeno prodaje leasing društvu, koje tu istu imovinu ustupa u najam putem leasinga.
Novac dobiven takvom privremenom prodajom uobičajeno se koristi za širenje poslovanja i investicije u nove poslove.