Foto: Hina
POVJERENIK Europske unije za pitanja potrošača Neven Mimica, danas je i sutra u posjetu Hrvatskoj s ciljem podizanja svijesti potrošača o njihovim pravima i poticanja ljudi da se, ne samo upoznaju sa svojim pravima, već i da ih i koriste.
Kako bi podigao svijest građana o njihovim pravima, povjerenik Mimica će, kroz medije pokrenuti veliku kampanju informiranja potrošača koja će se odvijati unutar godine dana, te će ohrabriti ljude da iskoriste svoja prava u trenutku kad se suoče s problemom prilikom trgovine.
Potrošačka učionica
Posebnu pozornost obratit će mladim ljudima, koji su potrošači sutrašnjice. U namjeri da osigura razvoj snažne potrošačke kulture među mladima, Komisija podupire obrazovnu platformu kroz Potrošačku učionicu (Consumer Classrom). Povjerenik Mimica će se susresti s grupom učenika iz IV. zagrebačke gimnazije, koji će s njim podijeliti svoja iskustva u svezi s pravima za zaštitu potrošača i razmijeniti mišljenja što učiniti kako bi više škola diljem Hrvatske bilo svjesno tih mogućnosti.
Drugi je cilj posjeta povjerenika Mimice pružanje pomoći u jačanju kapaciteta organizacija za zaštitu potrošača. Hrvatske organizacije za zaštitu potrošača trenutačno uživaju povjerenje 58% potrošača, što je ispod prosjeka Europske unije koji iznosi 75%. Povjerenik će se susresti s njihovim predstavnicima kako bi razmotrio na koji način Europska komisija može te organizacije poduprijeti u njihovom radu i podizanju povjerenja kod potrošača.
Na kraju svog posjeta, povjerenik Mimica će pokušati sagledati načine kako osigurati bolje zaštitne mehanizme i izvršenje odluka. Susrest će se s ministrom gospodarstva Ivanom Vrdoljakom radi razmatranja potrebe pravovremene provedbe novog europskog sustava za alternativno rješavanje sporova kao i mrežno rješavanje sporova u Hrvatskoj.
Na sastanku će se također razmotriti različiti načini jačanja potrošačke kulture u zemlji kao i daljnje unapređivanje primjene potrošačkih prava.