Nesreća u Rudinama: Kazali da će prskati kada prođe nagibni vlak, zašto su se predomislili?!

NASTAVLJENO je suđenje za nesreću u Rudinama. Svjedočili su svjedoci koje je predložila obrana. Odvjetnici su ipak imali primjedbe na njihove iskaze temeljem kojih se da zaključiti da je prskanje pruge obavljeno potpuno - ilegalno!

Sat vremena za uvertiru u katastrofu

Branko Rakić, prometnik vlakova na kolodvoru u Kaštel Starom, teško se sjeća detalja, ali ipak se prisjetio razgovora kojeg je vodio sa Sergijem Pribudićem, vozačem robela, koji je vukao vagon sa kojeg se vršilo špricanje pruge retardantom.

Pribudić mu je rekao da će mu za taj posao trebati sat vremena. Rakić mu je odgovorio da nema toliko vremena jer prije toga trebaju proći i putnički i nagibni vlak.

"Nisu smjeli prskati prugu sa putnim listom"

"Pribudić je potom izašao vani i ponovno se vratio te pitao mogu li oni otići do Labina pa nakon prolaska nagibnog vlaka krenuti sa polijevanjem. Rekao sam mu: "Ako je tako, onda može, ali nema nikakvog zadržavanja po pruzi", prisjetio se Rakić razgovora s Pribudićem. 

Robel je tako krenuo put Labina sa putnim listom, koji se izdaje za putničke vlakove. Propusnicu, koja se izdaje za vozila koja obavljaju radove na pruzi, pa tako i špricanje - nije imao. Nejasno je ostalo zašto je Pribudić Rakiću kazao da će prskanje izvršiti nakon prolaska nagibnog vlaka, kada su to izvršili prije.

Rakić kaže da je znao da će se na dionici od Kaštel Starog vršiti prskanje retardantom. "Rekao sam mu da nema prskanja pod ovim uvjetima već da može samo izići na prugu kao putnički vlak i bez zaustavljanja doći do Labina. Pribudić nije smio  prskati prugu iz Kaštel Starog prema Labinu Dalmatinskom na temelju putnog lista", konstatirao je Rakić.

"Da sam vidio da polijevaju, zatvorio bih prugu"

Da je nekim slučajem znao da će prskati dionicu na putu do Labina, Pribudića nikad ne bi pustio. "Ovaj vlak kao putnički nije smio izvoditi radove", ustvrdio je svjedok. Tvrdi da je odobrenje za polazak robela tražio Pribudić, a ne optuženik Drago Rogulj, šef protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu.

U svakom slučaju, Rakić nije vidio bilo kakvo prskanje. "Da sam vidio da se pruga polijeva, sasvim sigurno bih zatvorio prugu", zaključio je svjedok.

"HŽ-ovi nagibni vlakovi su vrlo pouzdani i sigurni"

Karlo Čurak, kontrolor Vuče vlakova, nije se mogao sjetiti kakve je primjedbe pisao strojovođa nagibnog vlaka dan prije nesreće u Rudinama. Kaže kako su naši nagibni vlakovi vrlo pouzdani i sigurni i nikada prije nisu imali drastičnijih problema sa vlakom. Ni prije, a ni poslije nije bilo problema s kočionim sustavom.

Jerko Runjić, šef nadzorništva pri sekciji za održavanje pruga u Splitu, čuo je da će biti prskanja pruge, ali napismeno nije ništa dobio. Ne zna je li prskanje retardantom regulirano nekim propisom unutar HŽ-a. Njega osobno nitko nije kontaktirao za zatvaranje pruge.

Kaže kako tretiranje retardanta nije trebalo dovesti do poremećaja sigurnosti uvjeta na pruzi, jer se same tračnice i pruga ne tretiraju. Pruga se, tvrdi, tretirala i prijašnjih godina i nikada nije došlo do slične situacije. Nije mu poznato da je neki vlak proklizao zbog masnih tračnica uslijed prekomjernog podmazivanja pruge.

Nadležni za zatvaranje pruge nije dobio obavijest o prskanju?!

"Tog dana sam vidio Sergija Pribudića kada je došao sa robelom. Vjerojatno mu je prometnik dao dozvolu za izlazak na prugu. On je mogao izaći bez mog odobrenja kao vlak, ali ako je obavljao radove, onda ne znam što bi kazao. Ako bih ja dobio pismeno da će se vršiti određeni radovi na pruzi, onda sam ja nadležan za zatvaranje pruge. No, ja nisam dobio nikakav dopis. Nekad budem u kontaktu sa prometnim dispečerom, ali tog dana nisam bio u kontaktu ni sa kim pa tako ni sa dispečerom oko pružnog vozila s kojim je upravljao Pribudić.

Obrana je prigovorila iskazima Runjića i Čurka. Drže da izbjegavaju odgovor na pitanja. Sudac Damir Romac ponovno će saslušati Matu Sekulića, strojovođu koji je dan prije nesreće upravljao "vlakom smrti" i koji je prijavio brojne nepravilnosti nagibne tehnike.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.