Foto: Dražen Tomić
Kako osnovne škole motiviraju, a kako demotiviraju djecu za informatiku
Istiniti događaj
Mjesto radnje: O.Š. Savski Gaj
Vrijeme: 16.3.2015. 13:10 – 14:45
Opis situacije koja prethodi radnji: U učionici za informatiku poprilično devastirane škole satu informatike prisustvuje pedesetak učenika sedmih razreda. Svaki drugi ponedjeljak djeca imaju nastavu iz informatike - sedmi i osmi sat. Djeca su izmorena, nisu jela od jutra i kontinuirano su na nastavi od 8 sati.
Učenik diže ruku i postavlja nezgodno pitanje: ”Učitelju, zašto vi preskačete sve lekcije o programiranju? ”, ”Zato što je to preteško i pola razreda ne bi razumjelo.”, ”Ali vi ste tu da nas naučite, zar ne? Ovako nam uskraćujete znanje koje će nam trebati u srednjoj školi i na fakultetu.”, a onda slijedi hladan tuš: ”Ne programira se u svim srednjim školama. To ćete raditi samo ako odaberete takvu školu.” Ma nemoj pametnjakoviću! Pa nećemo ni pjevat u svim školama ali na glazbeni moramo ići!"
Želimo li to sebi? Ako već osnovna škola služi kako bi djeca o svemu naučila ponešto i mogla donijeto odluku o tome što ih zanima, zar je moguće da ovaj obrazovni sustav uopće omogućava da jedno dijete završi školu bez da je upoznalo osnove programiranja – okosnice strateškog razvoja Hrvatske? I kako se može dogoditi da djeca imaju 8 sati? I to u osnovnoj školi?! I baš je informatika 7. i 8. sat.
Pa dragi Premijeru, draga Predsjednice (resornog ministra preskačem – o tome zašto, ima i previše članaka po medijima), jedni se izbori približavaju, drugi su upravo prošli. Obećanja smo čuli i slušamo ih svaki dan. Vrijeme je za djela.
Sram me živjeti u državi u kojoj iz vlastitog džepa moram ovim vrijednim klincima kupiti pizzu jer kad bi to učinila neka firma, isto bi se smatralo reprezentacijom i država bi na navedeno naplatila poreze i doprinose.
Ocijenite sami
U 7. razredu osnovne škole slušaju se sljedeći predmeti: hrvatski, matematika, zemljopis, povijest, tjelesni, kemija, strani jezik, biologija, fizika, likovni, glazbeni. Pored toga postoje i izborni predmeti: vjeronauk, informatika, drugi strani jezik. Probajte ih složiti po prioritetu pa da vidimo hoće li netko informatiku staviti na zadnje mjesto na kojem se ona trenutno nalazi. Prema nastavnom programu ove države ispada da se razvojna strategija ove države zasniva na sviranju, crtanju, trčanju i vjeri u boga.
Ispada da bi svi trebali svirati klavir u Remetincu, crtati kalendare po zidovima zatvorskih ćelija, trčati po zatvorskom krugu i moliti boga da nas pusti van. Nema što. Krasnu smo budućnost osigurali svojoj djeci.
Stanko Cerin, ICTbusiness.info
*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala