Foto: Guliver image/Getty images
DIREKTOR tvrtke ATTC koja kandidate priprema za test prikladnosti za pilota u razgovoru za Deutsche Welle otkrio je koji se test smatra najboljim te kojega koristi Lufthansa.
Michael Müller kaže da ne postoje obvezujući međunarodni standardi jer svaka avio kompanija ima svoju proceduru zapošljavanja osoblja no tvrdi kako svi piloti Lufthanse moraju proći najpoznatiji i vjerojatno jedan od najboljih na svijetu DLR test ((DLR je kratica za Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt - Njemački centar za zračne i svemirske letove).
"Njega koriste različite tvrtke, pa i Lufthansa. Ali postoje i druge varijante. Avio-kompanije odlučuju se za testove, za koje smatraju da odgovaraju njihovim potrebama.", govori Müller.
Procjenjuje se psihološko stanje
Objašnjava da se testom ispituju kognitivne sposobnosti pilota.
"Gleda se kakvu empatiju ima, kakva mu je sposobnost da se izbori za ono što smatra ispravnim, kakvo mu je samopouzdanje i drugi parametri. Ulogu igra i njegov odnos prema stresu i svladavanju stresa ali gleda se i na to je li timski igrač, odnosno je li timski orijentiran. Gleda se je li pilot sposoban dobro obavljati dužnost u timu sastavljenom od dvije osobe, tako da učinak dvije osobe bude veći od jedne, posebno u kritičnoj situaciji? No, prilikom odabira pilota veliku ulogu igra i njegovo poznavanje matematike, fizike i engleskog jezika.", otkriva i dodaje da se procjenu psihološkog stanja pilota traži i detaljan liječnički pregled, ali i kroz intervju te neke druge načine se kandidata ispituje o tome kako je odrastao, gdje, kim...
"Ovo je izuzetak, testovi su jako dobri"
"Testovi su jako dobri, posebno DLR-test. To je širom svijeta vodeći test, jer skoro da ne dopušta greške. Kandidat, za kojeg DRL-test pokaže da je prikladan, zaista je prikladan. Pokazalo se da ovaj test od realne procjene kandidata samo minimalno odstupa i da se rijetko događalo da se za kandidata, koji položi ovaj test, tijekom obuke ispostavi da ipak ne odgovara zacrtanim normama. Tu se postupa jako restriktivno i nema nikakvog prostora za odstupanje. Stoga, ovo što se sada dogodilo, (da kopilot usmjeri zrakoplov u planine i odvede putnike u smrt), je apsolutni izuzetak.", tvrdi Müller.