Iz mora izvlače dijelove starog Masleničkog mosta

Foto: Hina

IZ PODMORJA tjesnaca Novskog ždrila kod Maslenice stobrečka tvrtka "Garbinada" izvlači dijelove starog Masleničkog mosta, koji je srušen u studenom 1991. godine tijekom jugosrpske agresije u Domovinskom ratu, a u četvrtak su iz dubine od 25 metara izvađeni prvi veći komad mosta, doznaje u petak Hina od ronioca Ivana Cokarića iz "Garbinade".

Pripreme oko izvlačenja dijelova mosta, po nalogu zadarske Lučke kapetanije, počele su u listopadu prošle godine. Cokarić ističe da bi cijeli posao trebao biti zgotovljen do travnja kada će taj dio mora Novskog ždrila u cijelosti biti očišćen od ostataka staroga Masleničkog mosta.

Na izvlačenju dijelova mosta radi četvero ljudi, među kojima su i ronioci. Srušeni dijelovi most se nalazi na dubini od 10 do 25 metara.

Posao je poprilično naporan. S radom započinjemo ujutro u 8, pa ovisno o potrebama toga dana nekada znamo raditi do večeri, kaže ronioc Cokarić.

Most je bio u prometu trideset godina

Tvrtka "Garbinada" posao izvlačenja starog Masleničkog mosta izvodi u suradnji sa zadarskom tvrtkom "Sub Mission". Dijelove starog Masleničkog mosta tijekom proteklih 20-ak godina pokušavalo se u nekoliko navrata izvlačiti iz mora, no do sada ga niti jedna tvrtka nije uspjela izvuči, kažu iz "Garbinade".

Stari Maslenički most je čelične konstrukcije i lučno premošćuje morski tjesnac Novsko ždrilo na Jadranskoj magistrali, nedaleko naselja Maslenica. Projektirao ga je Vojislav Draganić, a pušten je u promet u siječnju 1961. Bio je dug 315 metara i nalazio se na visini od 55 metara nad morem. Srušen je u studenom 1991. u jeku napada velikosrpskih agresora na zadarsko područje.

Nakon završetka Domovinskog rata i izgradnje obližnjeg novog Masleničkog mosta preko kojeg prelazi autocesta A 1, stari Maslenički most je ponovno obnovljen u nešto većim dimenzijama. U promet je pušten 2005. godine i često je prometna alternativa novijem betonskom četverotračnom mostu za vrijeme kada je zbog bure novi most zatvoren.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.