Foto: Steve Jurvetson/Flickr
Prema izvješću Rachel Nuwer za BBC, vozači kamiona bi mogli biti prva ugrožena skupina zahvaljujući neumoljivom razvoju tehnologija koje omogućuju vožnju bez vozača. Pritom se najveći poremećaj očekuje u Sjedinjenim Državama, gdje na poslovima povezanima s kamionskim prijevozom roba radi 7 milijuna ljudi.
Da je vrijeme radikalnih promjena već ovdje svjedoče dijelom autonomni kamioni Daimlera koji već krstare američkim cestama. Daimlerov "Freightliner Inspiration" je ove godine ušao u povijest kao prvi polu-autonomni kamion s dozvolom za vožnju javnim prometnicima.
Iako je Freightliner Inspiration tek dijelom autonoman i vozač preuzima kontrolu nad kamionom u okolnostima koje to zahtijevaju, potpuno automatizirana vozila nisu daleko.
> Daimler kreće s testiranjem samovozećih kamiona
Istraživači sa Sveučilišta Oxford u Ujedinjenom Kraljevstvu procjenjuju da će u sljedećih 20 godina automatizacija ozbiljno ugroziti 47 posto američke radne snage.
"Algoritmi sve češće mogu izvoditi ne samo rutinski fizički rad već i kognitivne poslove na način koji otežava povlačenje linije između onog što se može automatizirati," rekao je Michael Osbourne, jedan od autora studije, za ABC.
"Mi smo otkrili vrlo jasan i snažan trend između kreativnog sadržaja na poslu i vjerojatnosti da će on biti kompjuteriziran i zamijenjen robotima. Drugim riječima, što ste kreativniji, to ste sigurniji od automatizacije," prenosi Sciencealert.