Foto: FAH
CIJENA dionice HAC-ONC-a iznosit će između 700 i 800 kuna, doznaje RTL.
Po toj cijeni država će građanima i mirovinskim fondovima ponuditi 51 posto HAC-ove tvrtke za održavanje i naplatu cestarine, u takozvanom modelu B, na koji se Vlada odlučila nakon što je odustala od davanja autocesta u koncesiju. Time država planira zaraditi milijardu i 200 milijuna eura za krpanje javnog duga. Javna ponuda dionica bit će spremna u studenom, kaže ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.
"Uloga države nakon IPO-a, osim što će ostati vlasnik 49 posto HAC-a bit će regulatorna, što znači da će u konačnici određivati i cijenu cestarine", kaže ministar.
Hajdaš Dončić: Moja ostavka nema smisla jer smanjenje javnog duga ide dalje
Prema planu B, koji je RTL dobio na uvid, budući većinski dioničar HAC-ONC-a cestarinu će moći poskupiti samo za trošak inflacije. Bilo kakvu drugu promjenu cijene mora mu odobriti Ministarstvo prometa. Autoceste će morati održavati prema propisanom standardu, a broj zaposlenih u naplati i održavanju, smanjiti za najviše stotinjak. Ako cijeli posao prođe kako je zamišljen, trošarine na gorivo možda ostanu iste ili poskupe neznatno.
"Postoji mogućnost i u slučaju dobrog pregovora s kreditorima da ona raste minimalno, govorim minimalno do 10 lipa, što u konačnici ne mora biti slučaj. Ovisit će opet o modelima refinanciranja. Dakle, nema nikakvih bombastičnih najava da trošarine narastu 40 lipa, to se neće dogoditi ni u ludilu", uvjerava Hajdaš Dončić.
Ministar kaže da "iako se odustalo od koncesije stranim konzorcijima, smanjenje javnog duga ide dalje pa njegova ostavka nema smisla".