Foto: Erik Charlton/Flickr
LONDONSKE radnike je ranije ove godine u podzemnoj željeznici dočekala reklamna kampanja koja propitkuje opravdanost i svrsishodnost dobrog dijela modernih poslova. Na jednom od plakata je pisalo: "Čini se kao da netko tamo vani izmišlja besmislene poslove samo kako bi nas sve natjerao da nastavimo raditi"; na drugom: "Golem broj ljudi provodi radne dane obavljajući zadaće za koje potajice vjeruju da ih ne bi trebali raditi". Nitko ne zna tko je pokrenuo provokativnu kampanja, ali su navedeni citati preuzeti iz članka objavljenog 2013. godine u tada popularnom magazinu STRIKE!.
Muškarci pritom (42 %) češće govore da je njihov posao besmislen od žena (32 %).
Anketa je britanske radnike pitala i ispunjava li ih posao koji obavljaju, a rezultati su slični, pa je 33 posto ispitanih odgovorilo s ne, a 63 posto potvrdno.
David Graeber, autor članka u STRIKE!-u, fenomen besmislenih poslova, kojeg kod nas većim dijelom pokriva pojam uhljebi, naziva "sranjem". On argumentira da smo do sada već trebali raditi manje sati dnevno i manje dana u tjednu u koraku s tehnologijama koje automatiziraju proizvodnju.
YouGov je u prošlogodišnjem istraživanju otkrio i da 57 posto Britanaca podržava četverodnevni radni tjedan.