FIFA je objavila da od 21. studenog, dakle od početka SP-a, počinje primjenjivati poluautomatsko tumačenje ofsajda. "Sustav će pomagati VAR-sucima, kao i onima na terenu, da donesu brže, točnije i pouzdanije odluke", poručuju iz Zuricha. Kako bi se gledatelji na stadionu i pred televizijskim ekranima zabavili dok suci uz pomoć nove tehnologije odlučuju je li bio ofsajd ili ne, a čeka se na nastavak utakmice, dvojbena akcija bit će prikazivana na semaforima i ekranima i to kao 3D animacija.
12 kamera pod krovom stadiona 50 puta u sekundi kupi 29 podataka o svakom igraču
FIFA tvrdi: "Odluka o ofsajdu donesena na ovaj način bit će točna i pouzdana. Sucima će pomagati 12 kamera instaliranih pod krovom stadiona. One će hvatati kretanje lopte te do 29 podataka o svakom igraču. To će raditi 50 puta u sekundi, kako bi se izračunala njihova točna pozicija na terenu. Čak 29 skupina tako prikupljenih podataka uključivat će i podatke o tome gdje su se prilikom situacije za koju se sumnja da je bila ofsajd nalazili udovi i dijelovi tijela igrača.
Lopta će imati senzor koji u videosobu šalje podatke 500 puta u sekundi
A Rhina, službena lopta SP-a, u središtu će imati senzor koji će u videosobu slati podatke 500 puta u sekundi, što će omogućiti da se točno zna trenutak u kojem je lopta udarena. Dva su osnovna elementa cijelog novog sustava određivanja ofsajda - lopta sa senzorima i 12 kamera."
Umjetna inteligencija lovi u ofsajdu udove i dijelove tijela
Kombinacijom praćenja podataka o položaju udova igrača i lopte te pomoću umjetne inteligencije, nova tehnologija šalje automatsko upozorenje videosobi svaki put kada loptu primi igrač koji je u ofsajdu i to u trenutku kada suigrač prema njemu odigrava loptu.
Prije nego što situaciju prijave glavnom sucu, suci iz VAR sobe će ručno provjeravati je li se sustav oglasio točno u vrijeme slanja lopte, kao što će provjeravati i automatski stvorenu liniju ofsajda na temelju položaja udova igrača, koju je izračunao sustav. Sve ovo, tvrdi FIFA, traje samo par sekundi te će novi sustav omogućavati da se odluke donose brže i točnije.
Cijeli proces traje 25 sekundi
Postupak će izgledati ovako: kada se zabije gol iz dvojbene situacije, automatski će se pojaviti narančasta zastava. To znači da postoji velika sumnja na ofsajd i pokreće se mehanizam. Videooperatori tada će provjeravati sve od trenutka pojave narančaste zastave i odmah obavještavati suce.
FIFA navodi da postupak provjere sada, bez poluautomatskog ofsajda, traje 70 sekundi, dok će uvođenjem novog sustava trajati samo 25 sekundi. U trenutku kada je odluka donesena i iz VAR-sobe priopćena sucu, procedura se nastavlja. Na semaforima i televizijskim ekranima kreće 3D simulacija situacije kako bi je vidjeli i gledatelji na stadionu te oni koji prate prijenos.
Colina: Nije istina da odlučivanje u nogometu prepuštamo robotima
Njome se više puta prikazuje točna pozicija igrača, točnije njihovih dijelova tijela. To će se ponoviti i nakon što sudac donese konačnu odluku. FIFA-in sudački šef Pierluigi Collina brani uvođenje ove revolucionarne novosti: "Nije istina da donošenje odluka prepuštamo robotima. Suci na terenu će i dalje biti glavni.
Poluautomatski ofsajd koristit će se samo kada nogometaš u ofsajdu dotakne loptu. Tada je nemoguće detektirati ofsajd za par sekundi, ali je sjajno što ćemo ovako to moći napraviti za 20 ili 25 sekundi. Cilj nam je da budemo brži i točniji."