Nikad oštrija konkurencija u Formuli: Na stazi četiri svjetska prvaka

PRED NAMA je vjerojatno najzanimljivija sezone Formule 1 nakon dugo vremena: 19 utrka na pet kontinenata, 12 momčadi četiri svjetska prvaka na stazi. Donosimo vam stoga pregled vozača, momčadi, novih pravila i kalendara za ovu sezonu Formule.

Najveća priča uoči početka nove sezone je bila povratak Michaela Schumachera nakon tri godine u mirovini, kada je radio kao savjetnik Ferrarija. S 41 godinom na leđima Schumacher će biti daleko najstariji vozač koji je osvajao naslove dok su, primjerice, Sebastian Vettel i Lewis Hamilton bili klinci.



Iako je bio blizu povratka u bolid Ferrarija 2009. nakon što se ozlijedio, Massa, sedmerostruki svjetski prvak, na kraju je završio u Mercedesu koji je preuzeo Brawn GP. S njim će voziti Nico Rosberg, 24-godišnji Nijemac koji je prošlu sezonu bio u "dresu" Williamsa.



Prošlogodišnji svjetski prvak Jenson Button je napustio Brawn GP i prešao u McLaren. Tu ga čeka sunarodnjak Lewis Hamilton, prvak iz 2008., tako da će u svojim redovima imati dva svjetska prvaka. Strašan vozački par, no pitanje je koliko će njihovo rivalstvo ostati na zdravim osnovama.





Fernando Alonso napustio je Renault i prešao u Ferrari, gdje je zamijenio Kimija Raikkonena. Drugi vozač je Brazilac Felipe Massa. Nakon razočaravajuće prošle sezone, od Ferrarija se očekuje borba za prvaka.



Red Bull je zadržao australsko-njemački par iz prošle sezone koji im je donio drugo mjesto u poretku konstruktora, Vettel je na kraju bio drugi, a Webber četvrti. Od Vettela se očekuje puno, prošle sezone je čak imao šansu osvojiti naslov prvaka, a učini li to ove godine, postat će umjesto Hamiltona najmlađi vozač koji je to učinio.




Iskusni Rubens Barrichello napustio je Brawn i prešao u Williams. Drugi vozač je Nico Hulkenberg, 23-godišnji Nijemac kojem je ovo prva sezone u Formuli 1.



Talentirani Poljak Kubica ove sezone će umjesto BMW Saubera voziti Renaultov bolid. Uz njega će biti prvi Rus u Formuli, a riječ je o 24-godišnjem Vitalyju Petrovu.





Giancarlo Fisichella više nije u Formuli, ove sezone radit će kao test-vozač Ferrarija. Za Force Indiju voze Nijemac Sutil i Talijan Liuzzi.



U BMW Sauberu, umjesto Kubice i Heidfelda, ove sezone voze Pedro de la Rosa i Kamui Kobayashi. De la Rosa je povratnik u Formulu nakon što je u Jaguaru vozio s Irvineom, a Kobayashi još jedan debitant u oktanskom cirkusu.



Postava ostaje ista iako je ostanak Alguersuari mnoge iznenadio, jer se očekivalo da će momčadi dovesti iskusnijeg čovjeka.



Lotus ima dobru vozačku postavu - Heikki Kovalainen i Jarno Truli, no testiranja su pokazala da su puno sporiji od vodećih momčadi. U Virginu voze Timo Glock i Lucas Di Grassi, a i njih očekuju posljednja startna mjesta. U HRT-u vozi Bruno Senna, nećak pokojnog Ayrtona, i Indijac Karun Chandhok.


FIA je imala u planu 13 momčadi, ali je USF1 morao odustati nakon financijskih problema. Nakon otkazivanja američkog tima, agresivna srpska momčadi Stefan GP se pokušavala "ugurati", no sve je ostalo na 12 momčadi.





Glavne promjene odnose se na sustav bodovanja i zabranu dolijevanja goriva. Najveća novost je da je FIA odlučila zabraniti dolijevanje goriva tijekom utrke pa će u vozači u boks ići tek promjeniti gume. Vozači će ove sezone imati samo 11 setova guma.
Promijenjen je sustav bodovanja, ove sezone će deset prvoplasiranih vozača osvajati bodove, a pobjednik utrke će dobiti 25 bodova. Bodovat će se po principu 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

Male promjene su uvedene i u kvalifikacije jer su ove sezone 24 vozača u Formuli. U prvoj rundi ispada sedam najsporijih, u drugoj oni od 17. do 11. mjesta, a u posljednjoj će se deset najbržih boriti za početnu poziciju.



Kalendar za 2010. godinu ponovno je krcat, vozit će se 19 utrka. Vraća se VN Kanade u Montrealu, a premijeru će imati VN Južne Koreje.

14. ožujka - Bahrein

28. ožujka - Australija

4. travnja - Malezija

18. travnja - Kina


9. svibnja - Španjolska

23. svibnja - Monako

30. svibnja - Turska

13. lipnja - Kanada

27. lipnja - Europa

11. srpnja - Velika Britanija

25. srpnja - Njemačka

1. kolovoza - Mađarska

29. kolovoza - Belgija

12. rujna - Italija

26. rujna - Singapur

3. listopada - Japan

17. listopada – Južna Koreja

31. listopada - Abu Dhabi

14. studenoga - Brazil

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.