Formula 1 uvela nova pravila i strože kazne za varanje na startu

Foto: Getty Images/Guliver Image

FIA je postrožila pravila za start utrke nakon što je Valtterri Bottas u Austriji krenuo prije gašenja svjetala i nakon što je Sebastian Vettel stao previše u stranu na VN Kine i time izbjegao detektor pokreta.

Bottas je krenuo tek nešto prije gašenja pet crvenih svjetala, ali kako sustav za detekciju tolerira minimalne pokrete Finac je prošao bez kazne i odjurio u vodstvo.

Tada su njegovi suparnici čudili kako je moguće da je start prije gašenja svjetala proglašen legalnim, a FIA će od 2018. takve startove kažnjavati kako bi se smanjile sive zone karakteristične za Formulu 1.

Ali navodno je Vettelovo bočno pomicanje na startu VN Kine, kako bi izbjegao mokri dio staze, razlog za promjenu pravila jer je Nijemac bio tako daleko od predviđenog mjesta za start da sustav za detekciju njegovo kretanje uopće nije registrirao.

Trenutni članak 36.13 sportskog pravilnika kaže da će kažnjen biti svaki vozač koji bude imao krivi start koristeći FIA-in transponder, koji mora biti na bolidu kako je specificirano, a kazne variraju od prolaska kroz boks do 10 sekundi mirovanja u boksu.

Od iduće sezone kazne će se dobivati ukoliko:
- Vozač pomakne prije signala za start, što će procijeniti FIA na temelju ugrađenih transpondera
- Vozač pozicionira bolid na startu tako da transponder ne može detektirati trenutak u kojem se bolid pomaknuo sa startnoga mjesta nakon signala za start.

FIA promijenila bodovni sustav za Super Licencu

FIA je promijenila bodovni sustav za stjecanje Super Licence potrebne za nastup u Formuli 1 2018. i kasnije, a vozači Formule 2 dobit će više bodova nego dosad.

Prije dvije godine FIA je uvela bodovni sustav u kojem je bilo potrebno skupiti 40 bodova tijekom tri sezone kako bi se kvalificirali za Super Licencu koja je potrebna za nastup u F1.

Prvaci GP2, IndyCar, Europske F3, Formule E i LMP1 serija dobivali su po 40 bodova što je bilo dovoljno za stjecanje Super Licence, ali prema novom sustavu postoje jasne razlike u bodovanju u tim serijama.

GP2 je postao Formula 2, ali najbolja tri na kraju sezone i dalje dobivaju po 40 bodova dok četvrti i peti dobivaju 30 odnosno 20 bodova.

Prvak IndyCar serije i dalje će dobiti 40 bodova, ali prvaci u Europskoj F3, Formuli E i LMP1 dobivat će po 3 0bodova dok će drugoplasirani dobiti 25 bodova (24 u LMP1 seriji).

Prvak GP3 serije dobivat će 25 bodova, umjesto dosadašnjih 30, dok će prvak japanske Super Formule dobiti 2o umjesto 25 bodova.

Najveće smanjenje bodova za prvaka pretrpjela je Formula V8 3.5 koja sada nosi 20 umjesto 35 bodova, a drugi i treći dobivaju tek 15 odnosno 10 bodova.

 

 

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.