Top 10 „zelenih“ razloga za odabir odredišta

Foto: 123rf

OVAJ mjesec obilježili smo Dan zdravlja (7. travnja) i Dan planeta Zemlje (22. travnja). Tim povodom odabrali smo temu „zelene“ strane poslovanja.
 
Pod „zelenim“ poslovanjem mislimo na poslovanje odgovorno prema društvu, osobito lokalnoj zajednici te prema okolišu. I upravo to može biti motiv za izbor vašeg odredišta bilo da se radilo o putovanju, sportskoj aktivnosti, kupovini i bilo kojoj drugoj aktivnosti. Stoga u nastavku navodimo deset „zelenih“ razloga za odabir.

Zajednica
 
- poslodavac/firma zapošljava pretežno lokalno stanovništvo,

- poslovanjem potpomaže lokalno gospodarstvo – npr. sklapanjem ugovora o nabavi namirnica s OPG-ovima u neposrednoj blizini potičući organsku proizvodnju, promicanjem lokalnih proizvoda itd.

- podržava aktivnosti civilnog društva, osobito u kategorijama održivosti, zaštite okoliša, zaštite zdravlja i razvoja lokalne zajednice,

Zdravlje

- poslodavac/firma brine o zdravlju zaposlenika i korisnika – npr. zaposlenike potiče na tjelovježbu i zdravu prehranu, osigurava zdrave uvjete rada, osigurava infrastrukturu, motivira i dr.,

- osigurava da poslovanje nema štetan utjecaj ili ima manje štetan utjecaj na zdravlje i okoliš, odnosno ne upotrebljava štetna sredstva, vodi brigu i smanjuje onečišćenje stakleničkim plinovima i česticama te bukom i svjetlošću – npr. ne koristi pesticide, herbicide, uvodi „zelenu“ tehnologiju itd.,

- osigurava infrastrukturu koja podržava bavljenje tjelesnom aktivnošću – npr. ima uslugu najma bicikala i opreme (za cijelu obitelj),

- omogućava izbor namirnica i obroka kojima se podržava zdravlje i briga za okoliš,


Resursi

- poslodavac/firma provodi standarde i norme vezane uz smanjenje potrošnje resursa te koristi i potiče na korištenje obnovljivih izvora energije – npr. skupljanje kišnice, tehnologija i edukacija za smanjenu potrošnju vode, električne energije, resursa za grijanje i hlađenje, smanjenu potrošnju papira, kroz arhitektonsko planiranje, krajobrazno uređenje, infrastrukturu, organizaciju, edukaciju itd.,

- provodi aktivnosti koje pridonose smanjenju stvaranja otpada, učinkovito odvojeno prikuplja otpad,

Edukacija

- educira zaposlenike te korisnike o brizi za zdravlje i okoliš – npr. izlaganjem edukativnih informacija na vidljivo mjesto, putem oglasnih ploča, letaka, brošura i sl., javni pristup „zelenoj tehnologiji“, promidžba „zelenog“ poslovanja itd.

Naravno, neka to bude prilika i da educirate djecu o brizi za sebe, druge i okoliš.
 
 
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.