Iako ima tek 11 godina, Alisa Perales već je maturirala. U svibnju je stekla dvije diplome, iz matematike i općih znanosti, a ove jeseni upisuje preddiplomski studij računarstva na Sveučilištu Kalifornije. Iza njezinog izvanrednog uspjeha stoji otac Rafael, koji je napustio odvjetničku karijeru kako bi se u potpunosti posvetio njezinu obrazovanju, piše CNBC.
Rafael, danas 51-godišnjak, prestao je raditi kao odvjetnik kada je Alisa imala samo godinu dana. Kao samohrani otac želio je njezin razvoj staviti ispred svega. "Djeca su na prvom mjestu. Ona dolazi prije svega, pa čak i prije mene. Ja sam na dnu liste važnih stvari", objašnjava.
Odluka je donijela i financijske poteškoće. Bez stalnog prihoda, obitelj se povremeno borila s financijskim teškoćama, a na površini su se održavali zahvaljujući prihodu od jedne komercijalne nekretnine koju je Rafael ranije kupio. Unatoč brizi oko računa, nikada nije sumnjao da je fokus na Alisi pravi put. "Uvijek sam vjerovao da ću pronaći način da uspijem, bez obzira na sve", kaže.
Alisa je s dvije godine već samostalno čitala. Rafael ju je školovao kod kuće do osme godine, kada je završila program za stjecanje srednjoškolske diplome u Kaliforniji. Imali su raspored sličan školskom, od 8 do 16 sati, pet dana u tjednu, ali Rafael je pazio da se Alisa ne preoptereti. Nakon nastave družila se s prijateljima, a srijedom su često odlazili u Disneyland kako bi se zabavila.
Učenje su uključivali i u obiteljska putovanja, primjerice, posjet Grand Canyonu iskoristili su za lekciju iz povijesti i geografije. "Po količini učenja nismo se razlikovali od javne škole, ali mislim da smo bili produktivniji", ističe Rafael.
Alisini planovi za budućnost slični su onima mnogih drugih brucoša. Veseli se upoznavanju novih ljudi na fakultetu, putovanjima i karijeri u tehnološkoj industriji. Jednog dana voljela bi osnovati vlastiti startup.
Budući da je još vrlo mlada, otac će je pratiti na putovanjima i biti uz nju dok studira. Planira ostati živjeti kod kuće, a Rafael će je čekati na kampusu tijekom predavanja. To znači da se on zasad neće vraćati stalnom poslu.
Stručnjaci upozoravaju da roditelji ne bi smjeli potpuno zanemariti vlastitu dobrobit, no brojna istraživanja pokazuju da djeca imaju koristi od aktivnog sudjelovanja roditelja u njihovu obrazovanju. Djeca čiji su roditelji uključeni u proces u pravilu postižu bolji akademski uspjeh.
Dječja psihologinja Tovah Klein ističe da je kvaliteta provedena s djecom važnija od same količine vremena. "Djeca samo žele biti s vama", objašnjava. "Sve se svodi na kvalitetu odnosa i interakcija."