DOSADA je na lošem glasu - djeca se žale na nju, odrasli je se boje. Međutim, dosada zapravo nije toliko loša. Ima brojne prednosti, pogotovo za mališane. Evo nekih prednosti dosade, prema američkoj neprofitnoj organizaciji Child Mind Institute.
Gradi svijest
Ako djeci nikad nije dosadno, neće saznati koliko je njihov svijet zapravo zanimljiv. Znatiželja se njeguje kada mala djeca dobiju priliku istraživati svoju okolinu. Čak i najjednostavnije stvari poput škripanja snijega pod nogama ili praćenja leptira mogu biti prekrasne.
Budući da dječji raspon pažnje, samokontrola i druge vještine izvršnog funkcioniranja nisu u potpunosti razvijeni, njima je teže nego odraslima oduprijeti se smetnjama. Dakle, razdoblja dosade, tijekom kojih mogu usporiti i pogledati oko sebe, mogu biti iznimno korisna za njihov mozak u razvoju.
Osigurava umu odmor
Anksioznost je najčešći emocionalni problem kod djece, a pogađa više od 20 posto adolescenata, prema američkim centrima za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC). Iako dječji mozak treba stimulaciju, potreban mu je i odmor. Nemojte odbaciti staromodno buljenje u prazno - utvrđeno je da sanjarenje poboljšava radnu memoriju i kognitivne vještine, prema studiji iz ožujka 2012. objavljenoj u američkom časopisu Psychological Science.
Neki od načina da to učinite je da svojoj djeci osigurate nekoliko večeri tjedno gdje nemaju nikakvu organiziranu aktivnost. Također možete uspostaviti zone bez ekrana, primjerice u automobilu ili u javnom prijevozu, tako da djeca mogu upijati zanimljive prizore i zvukove oko sebe.
Potiče kreativnost
Kreativnost ne znači samo umjetnost već i razvoj novih ideja i rješavanje problema na inovativne načine. Kako bi postala kreativnija, djeca trebaju vrijeme za razmišljanje i motivaciju za smišljanje novih ideja. Redovito rješavanje problema može pomoći djeci da s vremenom razviju složenije vještine rješavanja problema koje su ključne za snalaženje u svijetu koji se brzo mijenja.
Potiče neovisnost
Natjerati djecu da idu s jedne aktivnosti na drugu ili ih prepustiti elektroničkim uređajima ne pomaže im puno u stjecanju neovisnosti, smatra Suzanne Bouffard, autorica knjige The Most Important Year: Pre-Kindergarten and the Future of Our Children. Upravo je to roditeljska greška zbog koje mnogi mladi nisu u stanju upravljati svojim vremenom ili preuzeti odgovornost za sebe.
Dok je strukturirana igra dobra, a aktivnosti pomažu djeci u izgradnji vještina i socijalizaciji, nestrukturirana igra (koja obično dolazi s trunkom dosade) pomaže im u izgradnji drugih vrijednih vještina, kao što su rješavanje sukoba, društvene vještine, samozastupanje, samopouzdanje i otpornost.