PUŠTANJE crtića ili pjesmica djeci spasilo je mnoge roditelje koji traže koju minutu predaha. Ali to može usporiti razvoj govora i društvenih vještina, pokazuje nova studija.
Istraživači sa Sveučilišta Tohoku u Japanu proučavali su 7000 beba, pola djevojčica i pola dječaka, od 2013. do 2017. godine. Njihovi roditelji su ispunjavali upitnike u kojima su odgovarali na pitanja koliko sati dopuštaju djeci gledanje televizije, DVD-a, videoigara i internetskih igara na mobitelima i tabletima.
Oko polovica beba (48.5 posto) provodila je manje od sat vremena pred ekranima, 29.5 posto gledalo je u ekrane jedan do dva sata, 17.9 posto između dva i četiri sata, a 4.1 posto gledalo je u ekran više od četiri sata dnevno. Djeci je procijenjena razina komunikacijskih vještina te grube motorike. Također, znanstvenici su promatrali finu motoriku te vještine rješavanja problema.
Istraživači su otkrili da su bebe koje su najviše vremena provodile ispred ekrana u prvoj godini života imale najveće zastoje u razvoju u dobi od 4 godine, piše JAMA Paediatrics.
"Budući da je općenito teško ograničiti vrijeme pred ekranom u današnjem svijetu elektroničkih uređaja, moglo bi biti korisno identificirati i ograničiti aspekte vremena pred ekranom koji su povezani s kašnjenjem u razvoju, a istovremeno iskoristiti obrazovne aspekte", komentirao je profesor i autor studije dr. Taku Obara.