JESTE li znali da svake večeri kada čitate svojoj djeci, a oni izaberu svoju najdražu knjigu (onu koju ste pročitali više od 50 puta), zapravo ih pripremate za akademski uspjeh?
Možda ćete se zapitati je li ponavljanje jedne te iste priče korisno, a odgovor je da.
Djeca vole ponavljanje
Preferiranje poznatog, a ne novosti, uobičajeno je u mlađoj dobi i odražava ranu fazu procesa učenja, a s godinama i iskustvom interesi djeteta prelaze na traženje novosti.
Dob djeteta utječe na brzinu kojom će učiti i pamtiti podatke iz vašeg zajedničkog čitanja knjiga
Maloj djeci treba duže vremena za procesiranje podataka jer brže zaboravljaju.
Naprimjer, djeca koja su napunila godinu dana nauče slijed novih radnji dvostruko brže od djece koja imaju šest mjeseci. I dok se 1,5-godišnjak obično sjeća niza novih radnji tijekom dva tjedna, dvogodišnjaci pamte tri mjeseca.
Kako djeca uče ponavljajući?
Čitanje iste priče četiri puta, umjesto dva puta, poboljšalo je točnost 1,5 i dvogodišnjaka u pamćenju priče.
Čitanje iste knjige također pomaže djeci da nauče nove riječi, posebno za djecu u dobi od tri do pet godina, što je jako važno za razvoj bogatog vokabulara.
Možda ne mislite kako su dječje knjige složene, ali sadrže 50% više rijetkih riječi od televizijskih dječjih emisija, pa čak i razgovora studenata.
Ponavljanje pomaže učenju složenih informacija omogućavajući djetetu da se usredotoči na različite elemente iskustva i pruža mogućnost postavljanja pitanja i povezuje pojmove kroz raspravu.
Kako pomoći djetetu?
Sljedeći put kad vaše dijete ponovno zatraži da mu čitate istu knjigu, sjetite se da je to važan korak na djetetovom putu učenja.
Možete podržati daljnje mogućnosti učenja u tom poznatom kontekstu usredotočenjem na nešto novo pri svakom prepričavanju.
Jedan dan se usredotočite na pomnije gledanje slika, a sutradan se usredotočite na tekst ili neka dijete dopuni riječi u rečenici.
Osim toga, možete povezati priču sa stvarnim događajima u svijetu vašeg djeteta.
Ova vrsta razgovora u širem kontekstu je izazovnija i dodatno promiče dječje kognitivne vještine.
Njihove interese možete graditi i nudeći knjige istog autora ili slične teme.
Ponudite širok izbor knjiga, uključujući informativne knjige koje daju više uvida u određenu temu, ali koriste prilično različite strukture priča i složenije riječi.
Zapamtite, ova će faza proći. Jednog dana pojavit će se novi favorit, a trenutni će se vratiti na policu s knjigama.