Foto: Instagram
UČENICIMA, bez obzira na dob, zajednička je jedna stvar, a to je da ne vole domaće zadaće.
Svatko se sa ovom nedaćom bori na svoj način. Dok neki odgađaju ovu obavezu za zadnji tren, neki ju vole prepisati prije nastave. Bitno je usaditi djetetu osjećaj odgovornosti i objasniti im kako je pisanje zadaće nužno.Donosimo vam pet najčešćih pobuna vezanih uz domaće zadaće i rješenje za svaki od njih.
Imam previše domaće zadaće
Vrlo čest prigovor je upravo na količinu zadaće koje je dijete dobilo za napraviti. Kada je djetetu zadaća teška, predstavlja ju kao da je ima previše. Ponekad djeci promaknu neke osnovne stvari na satu i tada gradivo vezano uz temeljno znanje djetetu postaje vrlo teško shvatljivo. Pokušajte djetetu pomoći objašnjavanjem. Ako dijete ostavlja premalo vremena za pisanje domaće zadaće, potaknite ga da zadatke rješava odmah nakon dolaska iz škole kako bi izbjeglo rješavanje u zadnji tren.
To je preteško
Moguće je da dio gradiva dijete ne razumije i da treba dodatnu pomoć. Može razgovarati sa učiteljem ili se uključiti u neku od dopunskih grupa u kojima djeca ponavljaju gradivo. Razlog vjerovanja da je gradivo preteško može biti i premalo djetetovog samopouzdanja. Potaknite dijete da vjeruje u sebe i ponudite mu pomoć.
Zaboravio sam knjigu/ bilježnicu u školi
Dio odgovornosti koju dijete treba imati prema školi i domaćoj zadaći odnosi se i na brigu o svojim stvarima. Dijete mora zapamtiti kada mu koji materijali trebaju, jer će mu u suprotnom to stvarati probleme, kako u školi, tako i u daljnjem školovanju i na radnom mjestu.
Umoran sam
Ovo je problem koji svaki roditelj može riješiti. Ako dijete koristi izliku da je umorno neposredno nakon dolaska iz škole dogovorite se da će onda zadaću pisati nekoliko sati kasnije, kada se malo odmori. Ako i tada začujete novo opravdanje unaprijed s djetetom dogovorite da samo odluči kada sljedeći dan mora napisati domaću zadaću i tog dogovora će se morati pridržavati.
Ne razumijem zadatak
Većina učenika neopravdano svaljuje krivicu na učitelja. Ako je dijete isto gradivo obradilo u školi, ne postoji prepreka da bi moglo riješiti zadani zadatak. Ako uvidite da se dijete ne koristi klasičnom dječjom izlikom, već mu treba pomoć, recite mu da se obrati učitelju koji će mu rado podrobnije objasniti nejasnoće.