Zara morala hitno povući svoju reklamu zbog "premršavih modela"

Foto: X/Zara/Next

Dvije reklame popularnog modnog brenda Zara zabranjene su jer su prikazivale manekenke koje su izgledale "nezdravo mršavo", prenosi BBC.

Prema ocjeni britanskog oglašivačkog nadzornog tijela Advertising Standards Authority (ASA), u jednoj od reklama igra svjetla, poza modela i zalizana frizura ostavljali su dojam ispijenosti, dok je u drugoj pažnja bila usmjerena na izražene ključne kosti, što je također ocijenjeno kao neprimjeren i neodgovoran prikaz ženskog tijela.

Uklonili sporne fotografije

ASA je zaključio da se ovakvi oglasi više ne smiju prikazivati, te je Zara upozorena da ubuduće mora pripremati vizuale "s većom odgovornošću". Zara je uklonila sporne fotografije sa svoje web stranice i aplikacije. Međutim, naveli su da su oba modela imala potvrde liječnika da su u dobrom zdravstvenom stanju u vrijeme snimanja.

Sporne fotografije bile su dio galerije na Zarinim digitalnim platformama i prikazivale su odjevne komade na modelima i zasebno. U jednoj reklami, koja je promovirala kratku haljinu, sjene na nogama dodatno su naglašavale mršav izgled modela, dok su položaj ruku i laktova pojačavali dojam neprirodne vitkosti.

U drugoj reklami, koja je promovirala košulju s dubokim izrezom, posebno su bile istaknute ključne kosti – do te mjere da su postale središnji vizualni element oglasa.

Zara se oglasila

Iz Zare tvrde da slike nisu bile digitalno retuširane, osim sitnih korekcija rasvjete i boja. Također ističu kako se vode smjernicama iz britanskog izvještaja Fashioning a Healthy Future iz 2007., koji regulira zdravlje modela u industriji.

Zara tvrdi da se pridržava preporuka tog dokumenta, među kojima je i pravilo da modeli moraju imati liječničku potvrdu o zdravlju, izdanu od stručnjaka koji prepoznaju poremećaje prehrane.

Zanimljivo, Zara navodi da nije dobila nijednu izravnu žalbu potrošača na reklame.

I drugi brendovi pod istragom zbog "premršavih" modela

Ove godine ASA je već zabranila nekoliko oglasa drugih velikih modnih kuća. U srpnju je Marks & Spencer morao povući reklamu jer je model u njoj također djelovao "nezdravo mršavo", a poze i odjeća dodatno su isticale njezine noge.

Slična situacija dogodila se i s brendom Next, čija reklama za plave skinny traperice nije prošla test – jer je kut snimanja dodatno naglašavao vitkost modela, što je ocijenjeno kao "neodgovorno".

Next se tada nije složio s odlukom regulatora i tvrdio da je njihova manekenka "zdrava i sportski građena".

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.