JOŠ otkako je Audrey Hepburn godine 1953. upravljala Vespom u Prazniku u Rimu, talijanski skuter simbol je mladosti i stila. Mnogi su joj Talijani i dalje duboko privrženi, premda je napunila 75 godina.
"Imam Vespu 12 godina, ovo mi je treća", kaže 40-godišnji Marco Guerrieri, knjigovođa iz Rima. "Želio sam nešto originalnije od japanskih skutera, a usto je napravljena od metala, a ne od plastike, pa je izdržljivija", dodao je.
Premda je za njega to najpraktičnija metoda prijevoza, tvrdi da je mnogima statusni simbol. "U mojoj četvrti svi uspješni ljudi voze Vespu."
Rimske pustolovine Hepburn i Gregoryja Pecka proslavile su Vespu 50-ih godina prošlog stoljeća, ali njezina povijest počinje 23. travnja 1946., kad je registriran prvi patent za njezinu proizvodnju.
Legenda kaže da joj je ime, koje na talijanskom znači "osa", dao Enrico Piaggio, osnivač istoimene tvornice, jer je zvuk njezinog motora podsjećao na zujanje.
Sedamdeset i pet godina i 19 milijuna proizvedenih komada kasnije, vespa nije izgubila ništa od svojeg šarma.
"19 milijuna djevojaka i mladića, generacije su sanjale i Vespom dobile svoju slobodu", navodi se u entuzijastičnoj izjavi tvornice Piaggio u povodu Vespinog 75. rođendana.
Od početka, 1946. godine, Vespe se proizvode u sjedištu tvornice Piaggio u Pontederi u Toskani. Tek su posljednjih godina otvorena i dva inozemna pogona, u Indiji i u Vijetnamu.