NEMOGUĆE je govoriti o tokijskom salonu automobila i samom japanskom tržištu, a da se ne dotaknemo gradskih minijatura, tzv. kei automobila.
Premda se na Stari kontinent u posljednjih nekoliko godina probilo tek nekoliko ovakvih modela, popularnost kei-automobila već je odavna prešla granice Japana. U Tokiju su gotovo sve marke predstavile svoje novitete u tom segmentu, pa čak i koncepte na istu temu nošene ekološki nastrojenim tehnologijama.
Novoustoličeni prvi čovjek Honde, Takanobu ito, svečano je otkrio EV-N, studiju pokretanu elektrčnim pogonom. Vješto prikrivene tehnologije, ovaj koncept naglašava Hondinu tradiciju podsjećajući sve na legendarni 600N. EV-N koristi Li-Ion baterije koje el. energijom snabdijevaju elektromotor čiji je zadatak pokretati prednje kotače. Osim naprednih pogonskih rješenja i moderno osmišljenog interijera automobil u prtljažniku ima poziciju predviđenu za smještaj U3-X prometala.
O kei autima ne možemo govoriti, a da se ne spomenemo Daihatsu. Najstarija japanska marka predstavila je nekolicinu među kojima se zanimljivim čini Basket. Prvi pogled na automobil objašnjava izbor imena, a mi ćemo tek reći kako se u načelu radi o pick-up vozilu s platnenim krovom i vrlo dopadljivo osmišljenom kabinom.
Izložbeni prostor Daihatsua donosi i najavu ekološkog vozila skore budućnosti. Ime mu je e:S, a pokreće ga, za ovu klasu, klasičan pogon - benzinac zapremine 660 ccm.
Težak svega 700 kg i dugačak malo preko dva metra, ovaj automobilčić može prihvatiti četiri putnika. Serijska proizvodnja nije upitna.
Ista tvrtka predstavlja i novi Tanto, i to u dvije izvedbe Exe i Exe Custom, obje lakše i time štedljivije od izvorne. No, to ne isključuje luksuzno opremljen interijer, čak naprotiv.
Mitsubishi nastavlja priču oko i-MIEV modela. Na redu je tzv. cargo izvedba. Napredni dostavnjak zadržava minijaturne dimenzije, ali samo sprijeda. Ispod stražnje grbe krije se 1.740 litara tovarnog prostora. Recimo još kako i ovdje vrijedi nulta emisija CO2.