Tata Nano: Konačno službeno

INDIJSKI je proizvođač predstavio najjeftiniji automobil na svijetu. Riječ je o, već možemo slobodno reći, dugoočekivanom modelu Nano, za čiju će ulaznu izvedbu budući kupci trebati izdvojiti tek malo više od 1.600 eura.

Konkretno rečeno, tijekom sljedećeg mjeseca u Indiji će Tata započeti zaprimati narudžbe za Nano, a potom će uslijediti i prve isporuke. Na indijskom će tržištu Nano biti dostupan u tri izvedbe Standard, CX i LX. Osnovi će model stajati 112.000 tamošnjih Rupija, odnosno 1.626 Eura, ukoliko ga se preuzme u tvornici, a nešto više iz prodajnog salona.

Isto vrijedi i za najskuplju LX izvedbu za koju će biti potrebno izdvojiti 2.700 Eura. Riječ je o, za europske standarde, svakako presiromašno opremljenom automobilu, no otud i takva cijena. Primjerice najluksuzniji paket uključuje primjerice središnje zaključavanje, električe podizače prozore i sl, a srednji CX klima uređaj i grijanje.

Ipak, ovaj je automobil zamišljen kao prilika za milijune i milijune Indijaca da po prvi put postanu vlasnici jednog automobila i tu će zadaću gotovo sigurno i ispuniti.

Naime, u Tati očekuju velike liste čekanja, čak i do tri godine. Kada proizvodnja krajem ove i početkom iduće godine dosegne svoj maksimum, Tata Motors bi godišnje trebao proizvoditi oko 350.000 primjeraka ovog automobila.

S tehničke strane dimenzije Nana su 3100/1500/1600 mm, teži oko 600 kg i ima pet vrata. Pokreće ga dvocilindrični aluminijski benzinac ubujma 624 cm3, snage 34 KS (25 kW) i maksimalnog okretnog momenta od 47 Nm.

Motor je smješten straga i pokreće stražnje kotače, a s njim Nano ubrzava do 100 km/h za nešto više od 30 sekundi i dostiže najveću brzinu od 97 km/h. Valja još spomenuti i četiri-stupanjski ručni mjenjač te potrošnju goriva od oko 4,7 l/100 km.

Na kraju recimo i kako bi najkasnije 2011. na tržište trebala stići i izvedba namijenjena europskim kupcima. Ona je dijelom najavljena i ženevskim modelom Nano Europa. Riječ je o većoj, sigurnijoj, snažnijoj i naprednijoj izvedbi kojoj će stoga i cijena biti veća. No i dalje će se raditi o jeftinom automobilu, ali ne i najjeftinijem u Europi.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.