U VREMENU kada klasično novinarstvo propada ili preciznije, u vremenu kada su sve učestalija predviđanja da će tiskani mediji vremenom izgubiti na važnosti i doživjeti potpunu tranziciju na internet koji je već ionako temeljni vid informatizacije modernog puka, mnogi se pitaju znači li to ujedno i pad kvalitete informacije.
Unatoč pesimističnim predviđanjima, zdrava logika nalaže da se stvari neće značajnije promijeniti po pitanju kvalitete, jer obje strane savršeno koegzistiraju iako će ukidanje mnogih tiskovina značiti i velike kadrovske promjene. No, postoje i oni koji smatraju da "internet novinarstvo" i "blogeraj" (koji kod nas ipak nije na razini kao u, primjerice, Americi, barem što se društvene važnosti tiče) parazitski opstaju živeći na istraživačkom novinarstvu "pravih" novinara.
Već je svima jasno da će uskoro sve završiti na internetu
Televizija je više-manje u istoj poziciji iako u ovoj situaciji ima daleko više razloga za optimizam. Iz dana u dan, proizvođači televizijskih aparata svoje uređaje prilagođavaju internetu pa smo nedavno imali prilike vidjeti da će i Adobe Flash biti inkorporiran u novije uređaje, a u projekt se uključuju i korporacije kao što su Disney koje su pravovremeno prepoznale da je riječ o neminovnosti.
Dakle, već je svima jasno da će uskoro sve završiti na internetu i to je više-manje neko općeprihvaćeno mišljenje, a razlike leže u stavovima je li to dobro ili loše i u kojem će se vremenskom periodu prelazak odviti.
Ovih smo dana imali prilike pročitati vijest o Susan Boyle koja je doživjela svjetsku slavu zahvaljujući YouTube clipu.
TV više nije dovoljan, jer je ograničen
Na prvu loptu mogli bi reći da u tome nema ničega posebnog i da je svijet prepun osoba koje su svoju kratkotrajnu slavu pokupile zahvaljujući objavljenom video zapisu koji je iz nekog razloga postao popularan. I zaista nije bitno radi li se o Sexmanu, maloljetnom internetskom filmskom kritičaru koji je postao inkarnacija iritantnih i površnih osvrta na filmske naslove, Perezu Hiltonu čiji se tračerski blog pretvorio u nešto relevantno iako se sve svodi na zlobne opaske i crtkanje po fotkama ili maloj pandi koja kiše, činjenica je da se "internet celebrity" figure sve češće "ukazuju" u mainstream medijima i prelaze nevidljivu granicu između prave i internetske slave.
Zanimljiv je i detalj da je slavu stekla zahvaljujući internetu, a ne televiziji, to jest iznimno popularnom televizijskom showu u kojemu je sudjelovala. Drugim riječima, TV više nije dovoljan, jer je ograničen na određeno područje i on može biti savršena odskočna daska, ali svjetska slava stječe se tek prelaskom na internet.
Novi pomak na polju prelaska u mainstream
Internetska slava, posebno ona na YouTubeu, donedavno je bila "neopipljiva". Znao vas je cijeli svijet, a od toga niste imali nikakve koristi što su savršeno ismijali Trey Parker i Matt Stone u jednoj od epizoda South Parka, ali slučaj Susan Boyle djeluje kao novi pomak na polju prelaska u mainstream, jer ovog bi puta YouTube slava mogla biti kapitalizirana. Naravno, prve su ponude one porno industrije (doduše, pornografija oduvijek savršeno funkcionira na netu) koja je ponudila gotovo 6 milijuna dolara za gubljenje nevinosti pred kamerama dok bi one kasnije, glazbenog karaktera mogle i izostati nakon pada ili nestanka interesa za spomenutom YouTube zvijezdom. Ipak, ono što ostaje jest činjenica da su slučajevi Susan Boyle i mnogih njoj sličnih određeni pokazatelj društvenih kretanja, a možda najviše toga da će se gore spomenuta tranzicija odigrati u puno kraćem periodu nego su mnogi očekivali.
No, bilo kako bilo slučajevi unovčavanja internetske slave sve su češći i postaju svakodnevica, a slava se sve češće mjeri klikovima na YouTubeu bez obzira radilo se o Susan Boyle ili Baracku Obami. Donedavno nebitni hobiji pojedinaca zahvaljujući informatizaciji postaju ozbiljni ili dobro plaćeni poslovi pa, primjerice, profesionalno bavljenje igranjem video igara postalo je sasvim uobičajena stvar, a klinci koji su raznorazne shootere igrali u svojim sobama postaju zvijezde (što možete vidjeti u dokumentarcu "E-Athletes" koji se nedavno pojavio na tržištu).
Pop kultura kakvu poznajemo u samo nekoliko godina doživjela je tektonske pomake i samo je pitanje vremena kada će televizija, koja je do sada bila primarni vid promocije, biti u potpunosti trivijalizirana.
> Ostale komentare autora pročitajte ovdje
Foto: ITV