DESETI put zaredom ovog će se ljeta u splitskom Parku mladeži održati Ultra Europe. U Dioklecijanovoj palači organizatori su najavili slavljeničko izdanje najvećeg svjetskog festivala elektroničke glazbe. Park mladeži će otvoriti svoja vrata od 12. do 14. srpnja u Splitu.
Festival Ultra Europe, koji ponosno nosi epitet jedinstvenog destinacijskog glazbenog festivala, posjetit će oko 160 tisuća partijanera iz 120 zemalja svijeta. U ovih devet godina obilježilo ga je preko 1500 nastupa najvećih svjetskih DJ-eva, a njihove je spektakle uživo vidjelo preko milijun ljudi, dok te brojke na YouTube kanalima vrtoglavo rastu i danas dosežu stotine milijuna pregleda.
Bašić: Ovo će biti najveće izdanje do sada
"Prve godine nisam mislio da ćemo preživjeti, ali sam jako ponosan što možemo najaviti najveće izdanje do sada. U posljednjih 12 godina smo puno toga ostvarili. Brojke su vrlo impresivne, bilježimo 200% rasta u gotovo svim segmentima, kao što su dolasci gostiju, potrošnja, novi smještajni kapaciteti.
Ultra je potvrdila da je motor razvoja grada Splita, Dalmacije, ali i cijele Hrvatske", rekao je Joe Bašić, vlasnik tvrtke MPG Live, koja je ekskluzivni nositelj licence festivala Ultra Europe za Hrvatsku.
Na jubilarno deseto izdanje stižu nova 23 zvjezdana imena, a čak 11 glazbenika će prvi put nastupiti na velikim pozornicama festivala. Martin Garrix, jedan od najboljih svih vremena i osoba koja je već deset godina među top 10 izvođača svjetske EDM scene, simbol je nove ere EDM-a. Drugi izvođač je Armin van Buuren, vlasnik titule vodećeg svjetskog trance DJ-a i osoba koja na tom festivalu u Hrvatskoj nastupa od prvog izdanja.
"Ultra predstavlja najbolje od elektroničke glazbe. Imamo 8 od top 10 DJ-eva u svijetu. Ova godina je značajna po povratku Armina van Buurena, koji je za mene bio osobni cilj. S njim smo počeli 2013. godine. Tu su još Martin Garrix, Afrojack, DJ Snake, Topic. Oni će nam pripremiti posebno iznenađenje za jubilarnih 10 godina", najavio je Bašić.
"Ultra je na razini Formule 1"
Istaknuo je velik značaj festivala za promidžbu turizma u Splitu, ali i cijeloj Hrvatskoj.
"Mogu potvrditi da smo imali više od 160 tisuća posjetitelja tijekom sedam dana. Što se tiče potrošnje, pričamo o više od 250 milijuna eura koji se godišnje potroše u Dalmaciji, a na državnom nivou je to još veći broj. Ovo je motor potrošnje i svaka država bi htjela imati ovakav festival. Što je to drugo što može doći u Split i ostvariti 300 tisuća noćenja i 250 milijuna eura, stvarno ne znam. To mogu samo još Olimpijske igre i Formula 1. Ultra Europe je taj nivo."
Kako bi postigli cilj i postali jedan od top tri festivala u Europi, smatraju da trebaju dostići još veći broj posjetitelja.
"Moramo ostvariti dolazak 180 tisuća gostiju tijekom sedam dana festivala. Da bismo to postigli, jako su nam bitni letovi jer nam dolaze gosti iz cijelog svijeta. Mi svake godine popunimo sve letove, ali onda dođe do zastoja što se tiče dolazaka jer nam nedostaje dodatnih linija.
Imamo problem i sa smještajnim kapacitetom. Iako se on povećao u odnosu na početke, narasle su i cijene smještaja, našim gostima je postalo skupo i to ne mogu financirati pa moramo poraditi i na tom pitanju kako bismo još više podigli posjećenost festivala", izjavio je Bašić.
Splitski dogradonačelnik Antonio Kuzmanić nadodao je kako će u suradnji s organizatorima raditi na promidžbi destinacije. "Ultrom mi razvijamo ovaj grad. Grad Split želimo promovirati kao najbolju destinaciju u Hrvatskoj i Europi. I radit ćemo na tome da se povećaju kapaciteti, ali i sigurnost u Splitu", rekao je dogradonačelnik Antonio Kuzmanić.
Direktor HTZ-a: Ultra je preobrazila Split
Cijena trodnevnih festivalskih ulaznica za hrvatske građane u fazi 2 iznosi 115 €, dok je za trodnevnu VIP ulaznicu potrebno izdvojiti 289 €. Rasprodano je više od 80% kontingenta ulaznica ove faze.
"Ultra itekako puno znači u svijetu glazbe i promocije, kao i u svijetu turizma. Sigurno da je utjecala na razvoj turizma u Splitu, gradu koji je postao prava turistička destinacija. Ultra je preobrazila Split u destinaciju visoke kvalitete, raznolike turističke ponude i smještajnog kapaciteta i pozicionirala ga na svjetsku turističku kartu.
Nije Split samo party destinacija, s obzirom na njegovu povijesnu, kulturnu ulogu i značaj. Ima sjajnu gastronomiju i razvijen nautički turizam", smatra direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Osim četiri prepoznatljive pozornice, posjetitelji će moći uživati u brojnim interaktivnim sadržajima, raznolikoj ponudi hrane i pića, između ostalog u ponudi veganske i vegetarijanske hrane, i prodajnim mjestima, na kojima će se moći pronaći najnovija festivalska modna kolekcija.