STARIJA ekipa ga ne razumije i izbjegava ga u širokom luku, a mlađima je "go to" društvena mreža i tako će vjerojatno biti sve dok ga stariji ne "otkriju". Naravno, riječ je o TikToku koji je od 2018. sastavni dio života mnogih.
Od druženja, preko šopinga i zabave, pa sve do onih klasičnih "boljki" svake društvene mreže dosad kao što su zabrinutost za psihičko zdravlje i nerealni standardi ljepote.
Odnedavno je TikTok i u središtu političke rasprave zahvaljujući američkom Kongresu koji važe hoće li aplikaciju zabraniti ili ne. Administracija bivšeg predsjednika Donalda Trumpa pokušala je zabraniti TikTok 2020. godine, ali ti su napori zaustavljeni sudskim odlukama.
Administracija predsjednika Joea Bidena nastavila je istraživati potencijalne sigurnosne rizike povezane s aplikacijom, ali nije donijela odluku o zabrani. TikTok nastavlja poslovati u SAD-u dok se te rasprave nastavljaju.
Očekivano, tiktokeri nimalo ne vjeruju u priču o sigurnosnim rizicima i tvrde da se radi o klasičnom pokušaju cenzure i kontroli narativa, između ostalog i onog povezanog s izraelskim operacijama u Pojasu Gaze. S druge strane, puno je vjerojatnije da je sve motivirano daleko nezanimljivijim, manje časnim i novcem potaknutim ciljevima.
Bilo kako bilo, TikTok je "the mjesto", a ovo su neke od trenutnih zvijezda.
Keith Lee (27)
@keith_lee125 Frankensons Pizzeria Taste test 💕 would you try it ? 💕 #foodcritic ♬ original sound - Keith Lee
Keith Lee u jednoj fazi života vjerovao je da će biti uspješni MMA borac, a 2017. to mu se ostvarilo. No, 2021. doživio je veliki poraz u ringu nakon čega mu je otkazan ugovor i ponovo se našao na nuli. Pao je u tešku depresiju i nakon tjedan dana očajavanja, odlučio je okrenuti novu stranicu, uključio kameru i počeo snimati. Svojih milijun sljedbenika ubrzo je pretvorio u osam, a sve zahvaljujući videima u kojima recenzira hranu.
Danas ima 16 milijuna sljedbenika i vjerojatno je najpoznatiji TikTok stručnjak za hranu. Isprva su to bile osobne priče iz života, a nakon što je počeo snimati videe u kojima priprema obroke za suprugu, počelo se uključivati sve više ljudi. Nastavio je s testiranjem hrane, kulinarskim lekcijama, predstavljanjem grickalica, a s vremenom je postao gastro kritičar, što mu je donijelo najveći broj fanova i zbog čega je i najpoznatiji.
"Nisam poznat, ja sam samo popularan. Ne doživljavam se kao celebrity jer ako prihvatim tu titulu, moram prihvatiti i sve ostalo što mi ljudi pripisuju. Ja sam osoba, a ne netko poznat. Nisam influencer, ja sam Keith i jedem hranu", rekao je.
Alix Earle (23)
@alixearle Do we like hair up or no
♬ original sound - Alix Earle
Alix Earle onaj je najklasičniji primjerak TikTok influencerice. Točnije, ona je sve ono što stariji ljudi koji nemaju pojma o TikToku misle da TikTok influenceri jesu.
I prokleto je uspješna u tome.
Lifestyle influencerica ima vojsku sljedbenika, a toliko je utjecajna da je postala poznata po tzv. "Alix Earle efektu". Taj fenomen je san svakog marketinškog stručnjaka: bilo što o čemu ona govori ili koristi odjednom postaje toliko popularno da se rasproda (taj je efekt istaknut u Harvard Business Reviewu).
Earle objavljuje videozapise pod nazivom "get-ready-with-me" u kojima nanosi šminku i govori o svom životu (u nedavnoj objavi bila je nervozna zbog gostovanja na podcastu Call Her Daddy, što je bio njezin osobni san).
Uvrštena je na Forbesovu listu najboljih kreatora i listu "30 ispod 30". Ukratko, superuspješna tiktokerica.
Alexandra Doten (27)
@astro_alexandra SPACE NEWS: astroid samples hint that it might be from an ocean world exoplanet outside our solar system! #nasa #space #astronomy #science ♬ original sound - ASTRO ALEXANDRA 🪐
Iako joj neki već pripisuju tu zaslugu, Alexandra Doten nada se da će postati Bill Nye TikTok generacije, poučavajući znanost kroz zabavu.
Dok je radila s NASA-om kao analitičarka u Overlook Systems Technologiesu, Doten je shvatila da ima talent za objašnjavanje najsloženijih pojmova o našem svemiru na jednostavan i zanimljiv način. Kad je počela pandemija, Doten je počela objavljivati sadržaj o svemiru na društvenim mrežama, a sada, s milijunima pratitelja, kaže da je postala najpopularnija ženska kreatorica astronomije na TikToku u SAD-u.
Doten kaže da je njezin pristup inspirirao ljude da se upišu na fakultet i diplomiraju astronomiju, da se zaposle u svemirskoj industriji te da kupuju teleskope i kamere za astrofotografiju.
"Pokazala sam ženama da mogu uspjeti u područjima na kojima inače dominiraju muškarci", kaže Doten i dodaje: "Kako TikTok nastavlja rasti kao tražilica, uz to što je i platforma za zabavu, ja sam zadržala poziciju točnog, strastvenog stručnjaka koji ljude poziva da uče. Vjerujem u integriranje obrazovanja u našu zabavu, povećanje znanstvene pismenosti i motiviranje generacije. Igram ključnu ulogu u tome."
Dylan Mulvaney (27)
@dylanmulvaney Can YOU say it? F*ghag is coming to Edinburgh Fringe Festival this summer. Tickets in bio 👯♀️💋 #edinburgh #theatre ♬ Something for the Cat - Henry Mancini & His Orchestra and Chorus
Ona je glumica i LGBTQ+ aktivistica koja je slavu stekla serijom videa Days of Girlhood u kojoj je zabilježila promjenu spola i pritom skupila više od milijardu pregleda. "Bez obzira na to je li netko trans ili ne, nadam se da mogu pogledati moje videe i biti inspirirani na to da otključaju nove dijelove sebe", rekla je.
I dok ju je Forbes uvrstio na listu najboljih kreatora online sadržaja, a samo je prošle godine zaradila više od dva milijuna dolara, šira javnost za nju je doznala nakon što se našla usred drame koja je nastala oko reklame za Bud Light. Budweiser platio joj je da snimi video u kojem reklamira posebnu ediciju limenki s njezinim likom. To je izazvalo bijes konzervativaca koji su počeli bojkotirati brend.
Potpisala je partnerstvo s Nikeom i MAC-om, a susrela se i s američkim predsjednikom Joeom Bidenom kako bi raspravila pitanja trans prava.
Tareasa Johnson (39)
@reesamteesa Part 44 #pathologicalliar #reesateesa #fypシ #whotfdidimarry #fyp #exes ♬ original sound - ReesaTeesa
Tareasa, poznatija pod imenom Reesa Teesa, najčudniji je dodatak ovoj listi, ali zahvaljujući TikToku doživjela je uspjeh na svjetskoj razini.
Ona nije lifestyle niti gastro influencerica, ona je jednostavno bila u groznoj vezi. No, ono čime se izdvaja u moru ljudi koji su se našli u istoj situaciji - Johnson ZNA kako ispričati priču.
U veljači je započela svoju 50-dijelnu seriju desetominutnih videa u kojima prepričava svoj polugodišnji brak s patološkim lažljivcem kakav se rijetko sreće i koji je nemoguće prepričati. Ovo je nešto što treba pogledati.
Iako neki predviđaju da je videima zaradila preko 100 tisuća dolara, ona tvrdi da je taj iznos neusporedivo manji, ali potpisala je za CAA, što znači da bi se njezina priča mogla pretvoriti u film ili seriju. Date li joj šansu, bit će vam više nego jasno da njezina priča to zaslužuje.