IAKO SU zamišljeni s ciljem da imaju upravo suprotan učinak, uredi otvorenog tipa smanjuju komunikaciju licem u lice među zaposlenicima, pokazala je jedna studija s Harvarda.
Takozvani "open plan" uredi zamišljeni su kao tip ureda koji bi zaposlenike trebao potaknuti na međusobnu interakciju i suradnju, no studija provedena na Harvardu pokazala je da zaposlenici, nakon što iz zatvorenih prijeđu u otvorene urede, uopće ne surađuju ili komuniciraju više nego prije.
Neke prijašnje studije o uredima otvorenog tipa pokazale su da takvi uredi smanjuju produktivnost zaposlenika, no u isto su vrijeme nudile i prazna obećanja o povećanoj komunikaciji među njima koja bi trebala nadoknaditi ono što im manjka u produktivnosti.
Međutim, najnovija harvardska studija potkopala je čitavu tu pretpostavku koja je dosad opravdavala postojanje ureda otvorenog tipa.
Portal Inc. piše da to kompanije ostavlja samo s jednim opravdanjem za ovakve urede - manje prostora, dakle niže najamnine.
No Inc. također naglašava da je i to opravdanje zapravo potpuna glupost jer će novac koji će kompanije izgubiti zbog manjka produktivnosti i komunikacije među zaposlenicima, biti puno veći od novca ušteđenog na najamnini. Zato oni urede otvorenog tipa nazivaju "najglupljim rukovodstvenim hirom svih vremena".
"Ako zaposlenici međusobno komuniciraju mailovima i porukama, tako mogu raditi i od kuće, što kompaniju neće koštati ništa", zaključuju.