...i naravno da smo dočekali da napravi poskočicu o svojoj vagini.
Moj veliki životni problem je što oduvijek simpatiziram Nives Celzijus. Ne samo da se radi o posljednjem pravom izdanku roda seksualnih provokatorica nego je Nives oduvijek bila ponosna na to. Možda zato što dolazi iz boljih vremena za svoju vrstu - danas je ova vrsta brendinga toliko normalizirana da ne ostavlja ozbiljne posljedice. Tako imamo Lidiju Bačić Lille, također inspiraciju muškom rodu, koja usprkos sili guranja nekakvog feminizma u pjesme i intervjue jednostavno ne zanima nikoga u tom smislu.
Sjećate se nereda koji je ova ikona zaključanih vrata sobe vašeg djeteta napravila izdavanjem Gole istine uz svog PR maga Vedrana Strukara?
Naravno da se sjećate. To su bila intenzivna vremena u kojima je Celzijus bila na vrhuncu mudrosti i pojavnosti. Vijest o knjizi mnogi su dočekali na nož, malobrojni zbog toga što jedna starleta nema pravo pisati književno djelo, taj nedodirljivi apogej visoke umjetnosti, a većina ljutih se jednostavno bojala da je završila u knjizi.
Možda najznačajnija stvar koju je Nives kao ikona pop kulture napravila: postala je kuma hrvatskoj verziji sociodijalekta valley girl.
Znate točno na što mislim: izgovor kao da priča punih usta, senzualan usporeni ritam, gutanje i izvrtanje samoglasnika, uzlazni naglasci i konstantno smješkanje. Vajbovi zavođenja najatraktivnije preostale žene u Necu oko 3 ujutro, otprilike. Ali pustimo utjecaj na pop kulturu…
Nives Celzijus u glazbi
Ukratko: PR provokacija za PR provokacijom. Od Karanfila preko Kolinde pa do Odjebanda i Moje pile, Celzijus je čista izvođačica duhovitih skečeva koji se oslanjaju na njenu seksepilnu pojavnost i vulgarnost prosječnog glasača HDZ-a i DP-a. Ne smije se zaboraviti ni poistovjećivanje prosječne Hrvatice s rasnom spisateljicom - prosječna Ivana također ima materijala za sebe u ovim pjesmama. Nema pravog muškarca, svi su nešto jadni, a ona je fantastična, atraktivna i spremna dijeliti odjebando šakom i kapom. Pričamo o osobama koje bi u stvarnom životu izgovorile "odjebando", "moreno" isl. Ukratko, ima tu materijala, a sve je jako plošno i na izvolte. Mislim na sadržaj pjesama još uvijek!
Iako svaka šala ima svoj rok trajanja, neke su bolje od drugih. Karanfili primjerice demonstriraju najbolji oblik gđice Celzijus: neopterećena i ne previše nametljiva Nives poskakuje kao gostujući centar svijeta pohotnim muškarcima s dovitljivim foricama.
Nakon vokalnog uspostavljanja strukture sposobnih pjevača, ljubiteljica velikih kita cvijeća dominira u ograničenoj ulozi i senzualnim amaterskim pjevanjem stavlja točku na i bez potrebe da nosi pjesmu na svojim, za takve stvari neadekvatnim njedrima. Ispod njih skakuće klasičan tamburica ritam obogaćen jeftinim EDM ukrasima. Za publiku kojoj su ovu pjesmu poklonili - dosta dobro!
Nažalost, nikad nije pogodila ništa slično Karanfilima. Ostatak glazbene karijere, a pogotovo posljednjih 6-7 godina, izgleda dosta tužno.
Nakon ovakvih gluposti:
... i ovakvih propalih pokušaja priklanjanja drukčijem zvuku:
… i ovog lošeg pokušaja Miroslava Škore da obogati njen opus:
... stigli smo na logičan sumrak njenog komercijalnog vokalnog izražavanja:
Moja pila je glazbeni otpadak koji kasni 15 godina
Ova studijska nesreća nesumnjivo će se pokušati prodati kao GRLPWR slay queen yassifikacijski komad progresivne samodostatnosti. Ne mogu reći da to što nagrađivana autorica govori u pjesmi nije bar malo duhovito. Ali to je ništa prema onome koliko informacija nam prenese sasvim slučajno.
Urnebesni "brmmmm, brmmmmm"; užasni VALJDA refren "top top top / stop stop stop" koji je valjda inspiriran refrenima poput Shake it off; osnovnoškolske rime "pazi / gazi, mane / stane, pilu / vilu" koje su očigledno bile glavna vodilja pri stvaranju ovog teksta (umjesto da to bude smisao); grozne stvari kao kada kaže da njena vagina "gotovo da nema mane" pa nastavi stihom "samo jedan u nju stane" - znam da nije htjela reći da je mana to što samo jedan u nju stane, ali je previše sugestivno, da ne govorim da je sami stih "moja vagina gotovo da nema mane" čudan jer znači da je protagonistica pjesme svjesna neke vrlo konkretne mane svoje vagine nakon detaljnog upoznavanja s njom?!
Ne znam, možda je ovo kao one reklame u kojima se muškarce ohrabruje da češu jaja u svrhu samopregleda.
Bilo kako bilo, gđica Celzijus je očigledno svjesna koliko je materijal loš. Zašto to mislim? Zato što se u spotu trudi usmjeriti pažnju na svoje fizičke adute više nego ikad dosad. Izgleda malo očajno, pogotovo u onoj BRM BRM majici, a kamera i montaža joj ne čine uslugu. Veći dio scena ne odaje željeni dojam luksuznog seksepila objekta naših kolektivnih požuda, samo izgleda siromašno i nedostojno njenog teško stečenog renomea.
Izgleda da su godine učinile svoje, ne zbog starosti gđice Celzijus, nego zbog činjenice da sve teže i tužnije ubada nešto što bi ljudima moglo biti zanimljivo. Gatekeeping medija joj više ne može osigurati privilegiranu poziciju - sva pažnja je na mlađim kolegicama koje su ionako migrirale na influencanje i Only Fans.
Seks je trivijalan i lako dostupan, što seksepilne ljude ne čini nepoželjnima, ali ih definitivno čini zamjenjivima. A konkurencija je ogromna - prevelika da bi jedna Nives Celzijus uopće razmatrala napraviti spot za ovakav glazbeni autogol. Da je njena pila za odlikaše, davno bi napravila brm brm u suprotnom smjeru od ovakvih promašaja.
Ukratko?
Nives Celzijus je Mica Trofrtaljka s puno boljim proporcijama i puno suhoparnijim pjesmama.
Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.