Motorni Oscari u rukama Nijemaca

NAKON duže vladavine BMW-a, titulu najboljeg svjetskog motora za 2009. godinu je otišla u ruke Volkswagena. U tijesnoj borbi i tek s nekoliko bodova prednosti Volkswagenov 1.4-litreni TSI Twincharger (354 boda) je oteo titulu dvostrukom nositelju naslova, BMW-ovom 3.0 DI Twin Turbo (350).

Nakon četverogodišnje BMW-ove dominacije izborom za Svjetski motor godine titulu najboljega u ovoj godini će nositi VW-ov 1,4-litreni TSI Twincharger kojega trenutno možete pronaći u modelima VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan te Seatovoj Ibizi Cupri.

Podsjetimo samo ukratko kako ovu nagradu, kao i nagrade u ostalim kategorijama dodjeljuje međunarodni žiri kojega čini 65 etabliranih autonovinara iz 32 zemlje. Pored International Engine of the Year, najvažnije su nagrade Best New Engine of the Year, Green Engine of the Year i Best Performance Engine, dok su ostale podijeljene prema obujmu motora.

Ukupno je 12 kategorija te je u nekima, kao u već spomenutoj najvažnijoj, naslov ponio novi motor, a u nekima je sve ostalo po starom. Više možete saznati u nastavku teksta pa krenimo redom.

Nagradu za najbolji novi motor godine je odnio Porscheov 3,8-litreni redni šest-cilindarski motor snage 385 KS iz modela 911 Carrera S. Riječ je o motoru koji je za ovu modelsku godinu dobio direktno ubrizgavanje i osnažen je za 30 KS, dok mu je istovremeno potrošnja smanjena za oko 13%, odnosno sada iznosi u prosjeku 10,2 l/100 km. Prošle godine najbolji je bio BMW-ov 2.0 Twin Turbo Diesel.

Usprkos brojnoj hibridnoj konkurenciji titula "zelenog" motora je otišla u ruke ukupnog pobjednika, VW TSI benzinca, koji je pobijedio i u 1,0 - 1,4 l klasi, kao i prošle godine.U prvoj je zamijenio Toyotin 1.5 Hybrid Synergy Drive iz Priusa.

Najbolji sportski motor za 2009. je Mercedeov, odnosno AMG-ov 6,2 V8 kojega koristi cijela plejada AMG-ovih inačica Mercedesovih modela. Prošlogodišnji pobjednik u ovoj kategoriji je bio Porscheov 3.6 Turbo.

Prije pregleda svih kategorija recimo samo kako je na ovogodišnjem izboru osvajač najvećeg broja nagrada Volkswagen. Proizvođač iz Wolfsburga je osvojio četiri naslova, tri sa 1.4 TSI te jednu s 2.0 TFSI agregatom. Slijede ga BMW (3.0 DI Twin Turbo, 4.0 V8 i 1.6 Turbo - razvijen s PSA) i Mercedes (6.2 V8 i 2.1 Diesel) s tri te Porsche (3.8 R6) i Toyota (1.0) s jednom nagradom.

Također, možemo postaviti pitanje je li prekinuta dominacija BMW-a ili možda ipak nije. Naime, bavarski proizvođač možda nema najviše nagrada, ali ima najviše (tri) nagrađenih motora. Ukupno gledajući daljnji downsizing je i dalje prevladavajući trend, a prednabijanje gotovo pa "must have". Tako će vjerujemo biti i iduće godine.

Konačni rezultati

Najbolji novitet:
Porsche 3.8 redni 6 cilindara - 911 (2008. g; BMW 2.0 Twin Turbo Diesel)

Najbolja potrošnja: 
VW 1.4 TSI Twincharger - VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra (2008. g. Toyota 1.5 Hybrid Synergy Drive)

Najbolji sportski motor:
Mercedes-AMG 6.2 V8 -  CLK, S, SL, CL, CLS, ML (2008.g. Porsche 3.6 Turbo)

Do 1.0 l
Toyota 1.0 - Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1 (i 2008. g)

1-1.4 l
VW 1.4 TSI Twincharger - VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra (i 2008. g)

1.4 - 1.8 l
BMW-PSA 1.6 Turbo - Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308 (i 2008. g)

1.8 - 2.0 l
VW 2.0 TFSI - Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI (i 2008. g)

2.0 - 2.5 l
Mercedes 2.1 Diesel -  BlueEfficiency Ci E klasa (2008 g: Subaru 2.5 Turbo)

2.5 - 3.0 l
BMW 3.0 DI Twin Turbo - 135, 335, X6, Z4, 730 (i 2008. g)

3.0 - 4.0 l
BMW 4.0 V8 - M3 (i 2008. g)

Preko 4.0 l
Mercedes-AMG 6.2 V8 -  CLK, S, SL, CL, CLS, ML ( (2008. g. BMW 5.0 V10)

Sveukupni pobjednik (IEOTY 2009)
VW 1.4 TSI Twincharger – VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra (2008. g BMW 3.0 Twin Turbo)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.