Miu Miu je postao sinonim za "cool curu". Što to znači?

Foto: Profimedia

Miu Miu najpopularniji je modni brend svijeta. Pokazalo je to najnovije izvješće Lysta, jedne od najvećih svjetskih modnih tražilica, za treći kvartal 2024. godine. Miu Miu bio je najpopularniji brend i u prva dva kvartala godine, a čini se da je i dalje nedodirljiv. Drugi na listi je Loewe, a treća Prada. U top 5 su još Saint Laurent i Alaia.

>>Puma preuzima modnu scenu: Adidas gubi titulu najpoželjnijih tenisica

Kako je nastao Miu Miu?

Miu Miu je luksuzni modni brend osnovan 1993. godine kao sestrinski brend talijanskog giganta Prade. Iza imena stoji Miuccia Prada, kreativna direktorica koja je brendu dala osobnu notu, budući da je među članovima obitelji bila poznata pod nadimkom Miu. Od samog osnutka, Miu Miu je prepoznat kao inovativna i "mladenačka" verzija Prade, fokusirajući se na eksperimentalne i hrabre modne kombinacije koje često zaobilaze tradicionalne granice visoke mode.

Od osnutka, Miu Miu je brzo stekao popularnost među mlađom, urbanom publikom, ali i među slavnim osobama koje su u brendu prepoznale svježi, drugačiji stil. Brend nudi raznolike kolekcije koje uključuju i odjeću i obuću, ali i torbe i modne dodatke.

Profit i financijski uspjeh

Miu Miu je dio Prada grupacije, koja se često oslanja na ovaj brend kao ključni izvor prihoda u svojem portfelju. Prema najnovijim podacima iz prve polovice 2024. godine, Miu Miu je ostvario izvanredan rast prihoda.

Brend je zabilježio nevjerojatan rast prodaje od 93% u odnosu na isti period prethodne godine, unatoč općem padu potražnje za luksuznim proizvodima. Miu Miu trenutno čini oko 23% ukupnih prihoda Prada Grupe, koja je u prvoj polovici 2024. godine zabilježila ukupne prihode od 2.55 milijardi eura. 

Iako je ciljana publika brenda nešto mlađa od one Prade, Miu Miu je uspio izgraditi lojalnu bazu obožavateljica svih generacija. Estetika odražava smionost, s elementima retro inspiracije, kao i igre s teksturama i uzorcima.

Estetika

Miu Miu je tijekom godina surađivao s nizom poznatih lica, posebno mladim glumicama, influencericama i glazbenicama koje utjelovljuju buntovnu, ali elegantnu estetiku brenda.

Neka od najprepoznatljivijih lica uključuju Elle Fanning, Emmu Stone, Hailee Steinfeld i Chloë Sevigny. Ova suradnja s mladim talentima pomaže brendu da ostane relevantan među mlađim potrošačima i dalje naglašava njegovu vezu s umjetnošću, filmom i kulturom. Muccia Prada uspjela je stvoriti imidž "Miu Miu cure", svojevrsni "modni klub cool djevojaka" kojem pripadaju najveća holivudska imena. Miu Miu Club - tako se zove, zaista.

No, to ne znači da zanemaruju kupce starijih generacija. Ove godine privukli su veliku pozornost odabravši glumca Williema Dafoea (69) za modela koji će zatvoriti njihovu modnu reviju na Tjednu mode u Parizu.

Kako spojiti nespojivo? Tako bi se mogao opisati krajnji cilj brenda koji kombinira donedavno nespojive modne dodatke na sasvim nov, dosad neviđen način. 

Brend je poznat i po svojim kreativnim marketinškim kampanjama, uključujući Miu Miu Women's Tales – seriju kratkih filmova režiranih od strane ženskih redateljica koje na originalan način predstavljaju žensku perspektivu.

Cijene?

Ok, dotaknimo se i najvažnije stvari - koliko to sve košta?

Cijene Miu Miu haljina mogu se kretati od oko 1000 eura do 3500 eura, ovisno o tkaninama, dizajnu i sezoni. Cijene balerinki (koje su jedan od najpopularnijih proizvoda brenda) oko 600 do 900 eura. Manje torbice i clutch torbe mogu koštati između 800 i 2500 eura, dok veće torbe dosežu cijene do 4000 eura.

Miu Miu suknje koštaju između 700 i 1500 eura. Cijene jakni i kaputa obično se kreću između 1500 i 9000 eura, ovisno o materijalu i kroju.

Zašto je relevantno Lystovo izvješće?

Lyst izvješće je kvartalno ili godišnje izvješće koje objavljuje platforma Lyst, jedna od najvećih svjetskih modnih tražilica. Ovo izvješće prati najpopularnije brendove, proizvode i modne trendove na globalnoj razini, koristeći podatke o ponašanju kupaca iz cijelog svijeta.

Lyst analizira milijune pretraga, prodaja i angažmana na društvenim mrežama kako bi rangirao brendove i proizvode prema njihovoj popularnosti.

Primjer takvog izvješća je Lyst Index, koji kvartalno objavljuje listu "najvrućih" modnih brendova i proizvoda, što pomaže u razumijevanju koji brendovi i artikli imaju najveći utjecaj u industriji mode u određenom razdoblju. Ovo izvješće je vrlo utjecajno u modnoj industriji, jer pruža uvid u potrošačke trendove i preferencije na temelju velikih količina podataka.

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.