Matanićev film u Cannesu mrsi konce proslavljenim redateljima

NAJPRESTIŽNIJI europski filmski festival ove će ugostiti neke od najprestižniji redatelja današnjice. Za cannesku Zlatnu palmu natjecat će se velikani kao što su Quentin Tarantino, Lars von Trier, Pedro Almodovar, Ang Lee... Iako je filmski festival u Cannesu najposjećeniji, barem što se celebrityja tiče, ove godine i filmski kritičari moći će napokon "omastiti brk". Kako je prošlogodišnji festival, ako je vjerovati kritičarima, podbacio; 62. po redu trebao bi ponovo vratiti staru slavu u kojoj je uživao nekada.

 "Velika je čast biti u sedam najboljih filmova na svijetu, moram priznati"

Nama je najzanimljivija činjenica da će i Hrvatska imati svog predstavnika. Riječ je talentiranom redatelju Daliboru Mataniću čiji će kratki film "Tulum" biti prikazan u konkurenciji "Tjedan dana kritike". "Naravno da mi je ovo velika čast kad se sjetim kako smo prije gotovo godinu dana snimali u Vukovaru na plus 40 predvođeni Leonom Paraminski. Bila je to užasno mala autorska ekipa i pogotovo mi je drago kad se sjetim činjenice da su jedina dva hrvatska filma koja su nastupala na Cannesu naš film "Suša", koja je bila 2003.godine, i sada "Tulum" u 'Tjedan dana kritike'. Velika je čast biti u sedam najboljih filmova na svijetu, moram priznati", rekao nam je Matanić koji je i više nego oduševljen.


"Pogledao sam i nominirane u glavnom programu i kad vidiš da su na jednom mjestu Haneke, Von Trier i Chan-Wook, konkurencija je da se smrzneš, a uz ta imena su naravno i Almodovar i ostali. No moram priznati da ja navijam za Hanekea. On je moj apsolutni favorit", otkrio nam je Matanić koji su njegovi favoriti.  Za razliku od ostalih koji nestrpljivo očekuju premijeru novog Tarantinova filma "Neslavna kopilad", drama o 2. svjetskom ratu ne zanima previše našeg redatelja. "Apsolutno me ne zanima Tarantino. On je zabavan, ali ima i jačih autora mimo njega koji su bitniji za festival i filmsku povijest", rekao je.

Kako to inače biva, i na ovom festivalu ima zvučnih imena čija je funkcija da privuku što veći broj gledatelja, a njihov rad i ne treba biti toliko razvikan, što je dobro za promociju filma općenito, ali loše za promociju nekomercijalnih filmova koji ciljaju na publiku koja nije veliki poklonik blockbustera. "Da, Cannes je imao pokušaj revitalizacije francuskog filma, ali im to i nije baš uspjelo, te se nadam da su Haneke i von Trier ove godine snimili kvalitetne filmove", poručio je autor čiji je film "Kino Lika" pobudio velike rasprave. Da Cannes može biti neka vrsta odskočne daske za karijeru svjetskih razmjera svjestan je i sam Dalibor. "Bio sam u Cannesu i bez filma, ali osjećaj da imaš svoj filmu te stavlja na jedno vrlo, vrlo počasno mjesto. Divan je to osjećaj. Sve su oči uprte u tvoj film, pa i nije baš mala stvar", zaključio je Dalibor Matanić.

"U Cannesu imaš 10 posto ljudi koji uđu na te tulume i čak devedeset posto ljudi koji pokušavaju ući"

No ne ide Matanić u Cannes samo poslovno, odvojit će on vremena i za tulume i partyje koji su neizostavan dio svakog festivala, a pogotovo ovog u Cannesu.  "U Cannesu imaš 10 posto ljudi koji uđu na te tulume i čak devedeset posto ljudi koji pokušavaju ući. Stvarno ima velika masa ljudi koji su nezadovoljni time i ako ćemo mi raditi feštu u Cannesu ja bi volio bi da to bude za sve, pa neka se ljudi vesele", nadodao je Matanić.

Sanja Cicvara
Foto: Index, JLP

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.