Jeff Bezos otkrio je tri pitanja koja postavi sam sebi prije nego nekoga zaposli

Foto: Press/EPA

Čini se da traženje novog posla postaje sve popularnije, posebno među mladima, a Jerome Zapata, direktor ljudskih resursa u Kickstart Venturesu, govori da se lojalnost u poslovnom svijetu ne isplati. Njegovo objašnjenje je vrlo jasno - zaposlenici koji mijenjaju posao vjerojatno će biti bolje plaćeni jer češće i s boljih pozicija mogu pregovarati o plaći.

>> HR-ovac: Lojalnost firmi se ne isplati

Jeff Bezos, jedan od najbogatijih ljudi na svijetu i osnivač Amazona, razvio je test od tri pitanja kojim se njegovi HR menadžeri služe svaki puta kada vode razgovor za posao s potencijalnim kandidatima. Cilj mu je, kako je rekao, bio osigurati standard kvalitete zapošljavanja.

Davne 1998. godine Bezos je rekao koliko mu je bitno da ima dobre zaposlenike: "Postavljanje visoke ljestvice u našem pristupu zapošljavanju bio je, i bit će i dalje, najvažniji element uspjeha Amazona."

Tada je objasnio koja su tri ključna pitanja koja bi postavio sam sebi, a to bi se trebali pitati i direktori prije nego što zaposle kandidata. Ta pitanja ustvari su savjeti Jeffa Bezosa koji stoje u obliku pisma na stolovima HR menadžera Amazona.

1. Hoćete li se diviti toj osobi?

"Ako razmišljate o ljudima kojima ste se u životu divili, vjerojatno su to ljudi od kojih ste mogli nešto naučiti ili ugledati se u njih", napisao je Bezos u tom pismu, dodajući da se uvijek trudio raditi samo s ljudima kojima se divi te je i poticao druge da razmišljaju na isti način. 

"Život je definitivno prekratak da bi se moglo drugačije", dodao je. 

2. Hoće li ta osoba podići prosječnu razinu efektivnosti u grupi u koju dolazi?

Bezos je u svojem pismu, između ostalog, napisao i da se ljestvica stalno mora podizati. Problem za HR menadžere i ostale koji imaju zadatak zapošljavanja je kako osigurati da će kandidat zaista biti angažiran i orijentiran na rast jednom kada se zaposli.

Dakle, Bezos smatra da, umjesto uzimanja osrednjeg kandidata, moglo bi biti dobro angažirati nekoga tko izvlači najbolje iz ljudi pokazujući vlastitu briljantnost.

Bezos stoga kaže da je jedno od pitanja koje treba postaviti kandidatima kako vide kompaniju za 5 godina. "U tom trenutku bi se svatko od nas trebao osvrnuti oko sebe i reći: 'Standardi su sada toliko visoki da mi je drago da sam ranije već ušao u kompaniju'", stoji u njegovom pismu.

3. U kojem smislu bi ova osoba mogla biti superzvijezda?

Rekao je da se ovdje radi o ljudima koji su voljni pokazati svoju osobnost i istaknuti se iz mase. "Mnogi ljudi imaju jedinstvene vještine, interese i perspektive koje obogaćuju radno okruženje za sve nas", napisao je tada.

To mogu biti ljudi koji imaju neobične hobije, interese ili vještine koji nisu vezani uz posao, no pokazuju da su interesantni i da mogu pružiti različite perspektive. Ovdje su također korisna pitanja o tome kako su na kreativne načine rješavali različite probleme na prijašnjim radnim mjestima ili na koji su način doprinosili kulturi prijašnje kompanije kako bi potakli zabavnu i poticajnu radnu okolinu.

Uz vještine i iskustvo, Bezos ističe kako je važno razmotriti individualne talente kandidata. "Jedna od osoba ovdje je nacionalna prvakinja u slovkanju. Sumnjam da joj to pomaže u njezinom svakodnevnom poslu, no može učiniti radnu atmosferu zabavnijom ako je zaskočite u hodniku s brzinskim zadatkom za slovkanje, poput riječi onomatopeja", napisao je tada Jeff.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.