Čini se da je objavljivanje na društvenim mrežama postalo cringe

Fotografija doručka – sadržaj koji nikog ne zanima, ali ga svejedno objavimo jer... Jer ni sami ne znamo zašto. U ranim danima Twittera i Instagrama, dijeljenje takvih banalnih trenutaka bilo je revolucionarno. Predstavljalo je utopijski san društvenih mreža: milijarde običnih ljudi mogle su bez filtera objavljivati djeliće svojih života na internetu.

Objavljivati je značilo sudjelovati u projektu koji je slavio amaterizam i ideju da sve može postati zanimljivo, pa čak i viralno, piše The New Yorker.

Gdje su nestale obične objave?

Danas su takve fotografije postale sve rjeđe. Što danas vidimo na društvenim mrežama, petnaestak godina nakon njihova nastanka? More influencera i kreatora koji teže visokobudžetnoj produkciji, vijesti o ratovima, sadržaj stvoren umjetnom inteligencijom te beskrajno trolanje. U takvom okruženju, za svakodnevicu kao da više nema mjesta.

@kaylieestewart this is your sign to start posting & not care what people think 🤭 #influencer #funny #workdayinmylife #fyp #trend #socialmedia #dontcare #postthecontent ♬ original sound - $ex.

Mnogi su zato prestali objavljivati. "Nedavno je prijateljica barmenica iz Washingtona objavila nekoliko veselih selfija na Instagramu, da bi ih kasnije izbrisala", piše autor članka u New Yorkeru. “Uz sve što se događa u svijetu, brinem se da ne ispadnem neosjetljiva. Postane mi neugodno”, objasnila je.

Generacijski jaz

Ova promjena ima i generacijsku dimenziju. Milenijalci koji su odrasli na društvenim mrežama sada ulaze u srednju dob i traže više privatnosti. No, i mlađi korisnici, Gen Z-jevci, osjećaju odbojnost prema javnom izlaganju. “Svi u mojoj generaciji postali su voajeri. Gledamo, ali ne objavljujemo”, kaže 24-godišnja Kanika Mehra. “Ljudi ne žele da ih se percipira, a ako nešto i objave, osjećaju neku vrstu ranjivosti.”

Sedamnaestogodišnji Tarik Bećarević kaže kako njegova generacija nikada nije iskusila eru ležernog objavljivanja. “Ne mogu ni zamisliti da slikam doručak i to objavim. Možda kao šestu sliku u nekoj kompilaciji”, objašnjava.

Njegova formula za idealan photo dump je precizna: jedna solo slika, jedna s prijateljima da dokažeš da imaš društveni život, te nešto poput prirode, hrane ili jedinstvenog hobija. Čak su i privatni profili, dodaje, “napravljeni da izgledaju spontano, umjesto da to zaista jesu.”

Pritisak algoritma i umor od platformi

Očekivanja za kvalitetu objava neprestano rastu. Nekadašnji selfieji zamijenjeni su savršeno komponiranim fotografijama na Instagramu, a njih pak TikTok videi koji teže produkcijskoj vrijednosti televizije. Influenceri si to mogu priuštiti, dok se ostali muče s kamerama na mobitelu.

@sydneyonsocials People who say that just wish they had the courage 🤪👏🏼✨ #ugc #ugccreator #contentcreator #trend #trendalert ♬ Me, Myself & I - G-Eazy & Bebe Rexha

Istovremeno, dizajn platformi obeshrabruje ležernost. Algoritmi favoriziraju popularne račune koji objavljuju stalno – ne banalne trenutke, već provokacije i samopromociju. “Nitko više ne vidi objave svojih prijatelja, pa ažuriranja o životu gube smisao”, kaže student Benton Williams. Ako nema jamstva da će prijatelji uopće vidjeti što objavljujemo, zašto se truditi?

Rizik od susramlja i budućnost bez objava

Objavljivanje je oduvijek nosilo rizik da ispadnete cringe, no danas nosi i rizik da budete ignorirani ili, još gore, da se vaša objava istakne kao neprimjerena. U vrijeme globalnih kriza, poput ratova ili prosvjeda, osobne objave djeluju neukusno.

“Kontrast između svjetske krize i privatne sreće stvara emocionalni šok. Čini se da ne postoji ispravan potez”, kaže Ali Moran, osnivačica komunikacijske agencije. Zbog toga se mnogi povlače u sigurnost privatnih grupa i chatova.

Stručnjaci govore o konceptu Google Zero, budućnosti u kojoj tražilice same daju odgovore i ne vode na druge stranice. Možda se krećemo i prema Posting Zero – točki u kojoj obični ljudi prestaju dijeliti sadržaj jer su umorni od buke, pritiska i izloženosti. To bi bio kraj društvenih mreža kakve smo poznavali.

@tiiiziana i don’t get it #contentcreation #postyourdrafts #postingontiktok #socialmedia #conyentcreator ♬ original sound - TIZI🌞🌿🌀🧘‍♀️

Ostat će samo korporativni marketing, AI generirani otpad i sadržaj onih koji pokušavaju zaraditi na sve manjoj publici. Ipak, još uvijek postoje oni koji objavljuju iz čiste ljubavi prema igri. Michael Goldsmith, direktor u jednoj izdavačkoj kući, i dalje dijeli svoja razmišljanja za manje od dvije tisuće pratitelja, bez obzira na lajkove. “Samo mi služi kao katarza, da izbacim nešto iz glave”, kaže on. 

A vi?

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.