Novo istraživanje pokazalo je da 5G ikona na vašem pametnom telefonu ne jamči da zaista koristite 5G brzine. Mnogi korisnici i dalje se susreću s nedosljednim signalom i sporijim internetom unatoč tome što im uređaj prikazuje najnoviju mrežnu tehnologiju, piše LADbible.
Britanska tvrtka PolicyTracker provela je 11.000 testova na četiri različita pametna telefona, koristeći usluge četiri mrežna operatera u Londonu, Birminghamu i jednom selu u Sjevernom Lincolnshireu. Rezultati su pokazali da se, unatoč prikazu 5G loga, signal često oslanja na stariju 4G infrastrukturu. To dovodi do sporijih brzina preuzimanja i većih zastoja, čak i u područjima koja se reklamiraju kao pokrivena "brzim 5G performansama".
Srž problema leži u načinu na koji mobilni operateri definiraju što se kvalificira kao 5G. Mobile UK, strukovno udruženje britanskih mobilnih operatera, potvrdilo je za BBC da mreža "dinamično i besprijekorno usmjerava korisnike na najbolju vezu, bilo 4G ili 5G, na temelju faktora u stvarnom vremenu poput jačine signala".
To znači da mobitel može prikazivati 5G, ali vas sustav u pozadini prebacuje na 4G mrežu ako procijeni da je to u tom trenutku optimalno.
Martin Sims iz PolicyTrackera smatra da dodatni novac koji korisnici plaćaju za 5G tarife vjerojatno nije opravdan. "Samostalni 5G se ne isplati jer ne nudi dobru vrijednost za novac budući da su ugovori skupi", rekao je.
Sims je dodao da infrastruktura još uvijek nije na zavidnoj razini čak ni u velikim gradovima te da ćete "vjerojatnije dobiti bolju uslugu u prometnim područjima poput željezničkih kolodvora".
Autor koji se bavi pravima potrošača, Jasper Griegson, naglašava da bi korisnici trebali znati što točno dobivaju za svoj novac. "Mislite da dobivate jedno, ali ne dobivate, a preciznost je ključna", izjavio je. "Zakon o pravima potrošača ima vrlo stroga pravila o tome koliko stvari moraju biti točne u drugim kontekstima, pa zašto se to ovdje razlikuje?"
Ako sumnjate u brzinu svoje internetske veze, možete preuzeti neku od aplikacija za testiranje brzine kako biste provjerili stvarne brzine preuzimanja i slanja podataka. U slučaju da su brzine znatno niže od onih obećanih u vašem ugovoru, preporučuje se da kontaktirate svog mrežnog operatera i zatražite pojašnjenje.