NEŠTO manje od mjesec dana ostalo je do Weekend Media Festival koji se ove godine održava od 19. do 22. rujna u Rovinju. Najveći regionalni festival komunikacija će dvanaestu godinu zaredom okupiti komunikacijske stručnjake iz čitave regije koji će na predavanjima, panelima i raspravama govoriti o aktualnim temama u industriji.
Što su pripremili ovoga puta, otkrivaju direktor festivala Tomo Ricov i direktor programa festivala Nikola Vrdoljak.
Kako je zapravo nastao Weekend?
Ricov: Imali smo ideju da na jednom mjestu po prvi put okupimo regionalnu medijsku i kreativnu industriju gdje će ljudi iz tih branši moći saznati koji su najnoviji trendovi, poslušati strana iskustva koje se događaju oko nas, naučiti nešto novo te se pritom i dobro zabaviti u zbilja jedinstvenom ambijentu. Kada smo ga pokretali, uopće nismo očekivali ovakav ishod, a već je prvi Weekend nadmašio sva očekivanja. Tada se pojavilo 1400 ljudi, a očekivali smo oko 400. Kako je vrijeme teklo, Weekend se profilirao u nezaobilaznu destinaciju za kreativno dokoličarenje u jednom od najljepših gradova u Hrvatskoj.
Po čemu je Weekend Media Festival poseban?
Ricov: Trudimo se svake godine podići ljestvicu još više i to je ono što nas čini drugačijima i bez čega Weekend ne bi bio isti. Uz to, imamo i odličan tim ljudi koji svake godine osmišljava nešto novo što će nadmašiti prethodno izdanje. I ovoga puta pripremamo brojne novosti s kojima ćemo potvrditi titulu najvećeg regionalnog komunikacijskog festivala. Naša kombinacija predavanja, opuštenog druženja, zabave i lokacije je jedinstvena i čini dobar miks zbog kojeg se Weekend Media Festivala uspješno održao do današnjeg dana.
Što je za vas najveći uspjeh Weekend Media Festivala?
Vrdoljak: Definitivno to što smo povezali regiju i stvorili prostor pozitive i suradnje kakav ne postoji nigdje drugdje. Na Weekendu stvarno vjerujem da ova regija može bolje.
Što se može očekivati od Weekend Media Festivala ove godine?
Ricov: Ove je godine pedesetogodišnjica čuvenog festivala Woodstock i mislimo da su njegove poruke danas jednako aktualne kao i davne 1969. godine. U vrijeme rastućeg populizma svijetu stvarno treba više mira i ljubavi pa smo simbolično i ovogodišnji Weekend odlučili organizirati s tom
idejom.
Što biste izdvojili iz programa?
Vrdoljak: Bavit ćemo se nizom tema, počevši od Netflixa na panelu "Streaming wars" koji je toliko promijenio način na koji gledamo televizijski sadržaj da nam se čini kako ove godine svi izlaze s vlastitim streaming servisima, do predavanja Ranka Rajovića o odgoju djece u digitalno doba. Na panelu "Data vs. Insights" pričamo o ogromnim količinama podataka kojima danas imamo pristup, a na panelu "Mark izdrži: Kako će Zuckerberg&friends preživjeti globalni techlash" razmišljamo o ogromnom techlashu, reakciji društva i tržišta na preveliku dominaciju tehnoloških giganata.
Ove je godine novost i Weekend Masterclass. O čemu je točno riječ?
Vrdoljak: Weekend Masterclass novi je format business predavanja i panela koji će se održati u četvrtak u kongresnoj dvorani luksuznog Grand Park Hotela Rovinj. Na Masterclass dovodimo jednog od najznačajnijih biznismena u industriji luksuznih brendova, legendarnog čelnika Tag Heuera i Hublota Jean-Claude Bivera. On će nam podijeliti svoje iskustvo i savjete kako uspješno voditi premium svjetske brendove.
Kojim teme bi ove mogle podići prašinu?
Vrdoljak: Panel "Kako preživjeti seks, laži i nekretnine" će zasigurno podići prašinu, a bavi se temom političkih komunikacijskih promašaja kojima svakodnevno svjedočimo. Imamo i panel naziva "Spotlight" na kojem će se raspravljati zašto pada povjerenje u medije i koje su posljedice za društvo. Ove će godine po prvi put biti proglašeni najbolji hrvatski politički PR-ovci. Tako će u anketi koju organiziramo u suradnji s agencijom Ipsos sudjelovati novinari koji prate rad Vlade, Ministarstava, Sabora i Ureda Predsjednika i ocjenjivati PR-ovce s kojima najčešće surađuju.
Koje trenutke vezane uz Weekend posebno pamtite?
Ricov: Tulum Kulušić reunion s pokojnim Vladom Divljanom, prvo gostovanje Pete-a Radovicha (koji tvrdi da je je Weekend najbolji festival na kojem je ikad bio), predavanje suca Coline, prvi tulum u Pepermint klubu (otvoren prije zagrebačkog Peperminta).
Koliko su se mediji promijenili od prvog Weekenda pa do danas, više od deset godina kasnije?
Vrdoljak: U 12 godina otkako radimo Weekend, mediji su se značajno promijenili. Siguran sam da na površini kao promatrači niti ne shvaćamo koliko su tehnološke promjene utjecale na poslovni model medija, jer posljedice doživljavamo polako, a promjene će se i nastaviti. Čak su i portali kao prvi rezultat interneta već ugroženi i značajno mijenjaju s vremenom. S druge strane, radio i dalje ima najveći doseg među medijskim platformama, najčešći je kanal putem kojega se doznaje za novu glazbu i medijska platforma kojoj se u Europi najviše vjeruje. Radio ne samo da nije mrtav niti umire, radio je zapravo u velikom usponu. Zato smo se odlučili pozabaviti ovom temom i na Weekendu kroz interaktivnu radionicu gdje će sudionici moći formatirati vlastiti radio temeljem rezultata brzog testiranja glazbenih afiniteta. Weekend će tako dobiti svoj W-FM, zasnovan na stvarnim podacima o tome koliko slušatelji vremena provode uz radio i kakav radio bi željeli slušati.
Weekend ne bi bio isti da nema njegovih već tradicionalnih tuluma i koncerata. Tko će sudionike zabavljati ove godine?
Ricov: Weekend tulumi su već postali legendarni i o njima se priča još mjesecima nakon festivala. Izvođače objavljujemo zadnje, jer u ovoj fazi želimo staviti naglasak na program. Mogu samo reći da nas i ovoga puta u Rovinju očekuje bogat glazbeni program i druženje do dugo u noć.